Skocz do zawartości

Zawory - Rozrząd - Regulacja Zaworów - Pytania i Problemy


Gość lawka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Oddałem dziś Bandziora do mechanika na czyszczenie i synchronizację gaźników. Tak się zastanawiam, czy by przy okazji nie powiedzieć żeby sprawdził zawory. Od ostatniej regulacji przejechane jest ok 6500 km. Jest sens czy lepiej nie ruszać? Znalazłem w instrukcji, że zawory regułę się co 12 kkm.

 

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

W pakiecie moglbys zaoszczedzic, zbic troche z ceny za wszystko. Zagadaj z gosciem zeby Ci wszystko zrobil i jakis rabacik :) . Lazer mial na mysli chyba to ze po zaworach najlepiej zrobic jeszcze synchro gaznikow ;) . Ty zrobisz teraz gaziory, zaplacisz za to a za 6 tysi znow pasuje placic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory co 6k synchro co 12 tak jest w serwisowce. Tak więc Kitza rób zawory, a tak wogole to prawidłowa kolejność to zawory mieszanka i synchro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, źle spojrzałem. Co 6kkm.

No to zawory tez znalazły się na liście.

Po co ja w takim razie kupiłem szczelinomierz? ;)

 

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

Edytowane przez kitza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie wyreguluj, przecież to prosta robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki miałem plan ale nie robiłem tego jeszcze i potrzebowałbym na to kilku godzin spokoju tak żeby bez stresu niczego nie pomieszać, a z tym ciężko ostatnio, zwłaszcza jak się motocykl trzyma kątem w garażu u rodziny.

Nie chciałem zwlekać dłużej z gaźnikami, wiec uznałem że tym razem oddam do serwisu, a sam może na jakimś grillu warsztatowm podglądnę jak to się je i dopiero wtedy spróbuję sam się za to zabrać.

 

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam co ile reguluje się zawory w suzuki bandit k8 2009r i co ile wymienia się rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak latasz tak jak na obrazku to polowe tego co w serwisowce ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe na jednym raczej nie jezdze ale moto dość mocno dostaje bo przeciągam go do czerwonego pola czy możesz mi podać jakiś link do serwisówki bo nie mogę znaleść do mojego modelu jedynie znalazłem do k7 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory pierwszy raz co 30 nastepne co 20 tys rozrzad przy 70-80 tys. Tego nie wyczytasz w serwisowce ale tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sie stanie gdy zaniedbam regulowanie zaworów?Bo mój moto ma najechane 40 tyś ale nie dawno kupiłem go i nie wiem czy kiedykolwiek było to robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaniedbasz i bedzie stał na odcince 20 minut to zajebiesz piec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic mu nie będzie bo tylko do połowy skali będzie się kręcił z braku mocy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed rozbiorka i grzebaniem zapoznaj sie dokladnie z serwisowka, wyjasnij nieznane tobie czynnosci, koledzy napewno pomoga a dopiero gdy bedziesz na 100% pewny, ze bedziesz robil sam to rozkrecaj.

k7 to nie olejak i jednak troche wiecej trzeba wiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzieć swoją drogą ale i trochę więcej narzędzi trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaniedbasz zawory to pewnego dnia go nie odpalisz i bedziesz jezdzil jak by mial moc 125tki żłopiąc przy tym 12 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ustawianie na płytki trochę przeraża. Wcześniej miałem moto na śrubki, bach bach i po problemie, a tutaj trzeba się będzie trochę pomęczyć, albo oddać to w ręce kogoś mądrego, bo sam już bym się bał za to wziąć. U siebie mam dopiero jakieś 13 tysięcy, wiec jeszcze póki co długa droga do jakichkolwiek korekcji, ale na samą myśl aż nie dobrze mi się robi, że tyle z tym zachodu. Wcześniej były dwa cylindry V, łącznie cztery zawory, to więcej było samego demontażu niż regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj delikatna pomyłka i silnik na śmietnik lepiej oddaj komus kto sie tym zajmuje na codzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj delikatna pomyłka i silnik na śmietnik lepiej oddaj komus kto sie tym zajmuje na codzien

 W czym deliatna pomyłka w regulacji luzów by zniszczyć silnik ?? Wybacz ale bajki opowiadasz . Musiał byś dopuścić do sytuacji gdzie w grzybek zaworowy udeży tłok a to możliwe tylko gdy przestawił byś łańcuch . 

Jeśli regulowałeś już zawory i masz o tym pojęcie to oprócz szczelinomierza będzie potrzebna śruba mikrometryczna . Ale by nie narobić problemów lepiej zaopatrzyć sie w przyrzad (taki hak ) by wcisnąc popychacz . Rozrysowujesz sobie zawory z luzami  w miejscach gdzie masz nadmierny lub zbyt mały luz mierzysz płytkę i wiesz jaką musisz zamówić . Warto sprawdzić czy wymieniana płytka nie będę potzrebna na inny cylinder . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co piszesz, Micrus, wnioskuję, że w wodniakach płytka regulacyjna jest między wałkiem, a szklanką, a nie między szklanką, a trzonkiem zaworu?

Pytam, bo jeszcze nie rozbierałem u siebie.

Jeśli jest, tak jak piszę, to regulacja rzeczywiście prosta jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba być dokładnym podczas pomiaru i tyle cała sprawa . Trzonkj zaworowy jest przyciskany tzw szklanką ( popychacz ) w którym jest zagłebienie na płytkę zaworową . Jeśli było by inaczej tzn . Zawór , płytka , popychacz to by dostać się do płytki trzeba by zdemontować wałek rozrządu by wyjąć popychacz  . Nie otwierałem dużego bandziora ale w większości właśnie tak jest . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo w silnikach samochodowych spotykam i takie, i takie rozwiązania. Po prostu nie wiem jak jest w bandziorze.

Ostatnio regulowałem luzy w kia ceed, gdzie płytki były pod szklankami i trzeba było demontować cały rozrząd i wałek. Masakra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest takie rozwiązanie to trzeba ustalić położenie łańcucha na kołach . Spiąc je np. opaską łańcuch do koła i unieść wałek dbając o ciągłe napięcie łańcuha . Nie lekko ale na spokojnie do zrobienia . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micrus zanim zaczniesz udzielać komus rad to poczytaj pokrec rozjeb a pozniej zloz kilka silnikow i przestan pierdolic durnoty, zaloze sie ze nigdy nie widziales silnika bandziora wodnego od srodka bo nawet laik wie ze plytki sa pod szklankami i trzeba demontowac walki zeby wyciagnac plytke. I prosze cie przestan juz doradzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.