Skocz do zawartości

Zawory - Rozrząd - Regulacja Zaworów - Pytania i Problemy


Gość lawka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ostatnie 4 ząbki na napinaczu (niby przy 3 juz nie napina), więc przymierzam sie do przeciągnnięcia łańcuszka. Czy to sie nada, czy trzeba 5 stów zapłacić za oem?
http://www.motocyklowysklep24.pl/lancuszek-rozrzadu-morse-tourmax-do-suzuki-gsf-1200-bandit-96-06r-gsx-1100-91-96r-gsx-1200-inazuma-99-00r-p-17194.html
 
Z góry dziękuje
Ja osobiście zmieniałem na Did i wiem, że lata na nim do dziś. Cena nie była dużo wyższa niż tego co podałeś.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Louder napisał:

Ja osobiście zmieniałem na Did i wiem, że lata na nim do dziś. Cena nie była dużo wyższa niż tego co podałeś.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 

a pamiętasz może skąd zamawiałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pamiętasz może skąd zamawiałeś ?
Kupowałem w Inter Cars we Wrocławiu

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cos mam takie łancuszki dida na polce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Cirus napisał:

Jak cos mam takie łancuszki dida na polce

Można cenę z przesyłką do Gołdapi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Cześć. Bandit 600 95rok wczoraj podczas regulacji luzu zaworowego ukręcił mi się gwint w trzpieniu lub nakrętce kasującej luz zaworowy 😬. Wszystkie prace wykonywałem zgodnie z instrukcją serwisową ,tj. luz 0,23 i kontry dokręcałem kluczem dynamometrycznym ze wzorcowaniem siłą 10Nm. Efekt jest taki ,że przy próbie rozruszania kontry w imadle wyszły mi zwoje spod nakrętki.😟. Mam nadzieję ,że gwint w mocowaniu kontry jest dobry.

-Spotkał już się ktoś z takim przypadkiem??

 

P.S Może ma ktoś uszkodzoną głowicę do 600 lub takie śruby kasujące luz zaworowy?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bioły napisał:

Cześć. Bandit 600 95rok wczoraj podczas regulacji luzu zaworowego ukręcił mi się gwint w trzpieniu lub nakrętce kasującej luz zaworowy 😬. Wszystkie prace wykonywałem zgodnie z instrukcją serwisową ,tj. luz 0,23 i kontry dokręcałem kluczem dynamometrycznym ze wzorcowaniem siłą 10Nm. Efekt jest taki ,że przy próbie rozruszania kontry w imadle wyszły mi zwoje spod nakrętki.😟. Mam nadzieję ,że gwint w mocowaniu kontry jest dobry.

-Spotkał już się ktoś z takim przypadkiem??

 

P.S Może ma ktoś uszkodzoną głowicę do 600 lub takie śruby kasujące luz zaworowy?? 

 

Podeślij mi adres na priva, postaram się w miarę szybko Ci to wysłać.

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bioły napisał:

Cześć. Bandit 600 95rok wczoraj podczas regulacji luzu zaworowego ukręcił mi się gwint w trzpieniu lub nakrętce kasującej luz zaworowy 😬. Wszystkie prace wykonywałem zgodnie z instrukcją serwisową ,tj. luz 0,23 i kontry dokręcałem kluczem dynamometrycznym ze wzorcowaniem siłą 10Nm. Efekt jest taki ,że przy próbie rozruszania kontry w imadle wyszły mi zwoje spod nakrętki.😟. Mam nadzieję ,że gwint w mocowaniu kontry jest dobry.

-Spotkał już się ktoś z takim przypadkiem??

 

P.S Może ma ktoś uszkodzoną głowicę do 600 lub takie śruby kasujące luz zaworowy?? 

 

https://allegro.pl/oferta/dzwigienki-zaworowe-suzuki-gsf-bandit-gsxf-600-9510264122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Luzy zaworowe w wodniaku 1250 mają tendencję do zmniejszenia (zacieśniania) czy zwiększania luzu?
Przejrzałem temat ale wszystko dotyczy olejaków. Z góry dziękuję za pomoc.
A jeśli ktoś uwagi typu było lub oddaj do mechanika itp proszę zachować dla siebie i nie zaśmiecać temau





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, slavek napisał:

Luzy zaworowe w wodniaku 1250 mają tendencję do zmniejszenia (zacieśniania) czy zwiększania luzu?

Może być trudno z jednoznaczną odpowiedzią. Dlaczego?

Z konstrukcji wynika, że od tarcia krzywki wałka rozrządu po szklance luz będzie się powiększał, ale........

Po drugiej stronie tej układanki jest grzybek zaworu i gniazdo zaworowe. Rożne rzeczy się dzieją np. osiadanie gniazda zaworowego w głowicy, wypalanie / wyklepywanie przylgni zaworowej gniazda będzie powodować kasowanie luzy zaworowego. Wynik walki tych dwóch zjawisk tak na prawdę pokaże listek szczelinomierza włożony pomiędzy szklankę, a krzywkę wałka rozrządu.

zaw.JPG

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem wszystkie w górnym przedziale luzu większość ok 0,02-0,03 poza zakresem i część blisko górnej granicy. Ssące wszystkie 170 więc nie ruszane a wydech 162-165 więc ktoś regulował - zwiększał luz. Po zdjęciu wałka ssących miałem pokusę ustawić wszystkie ciasno ok 11 ssące i 21 wydechowe ale jak widać po wydechowych ktoś zwiększał już luz (i teraz jest w górnym przedziale 28-33). To chyba nie będę ryzykował i ustawię jednak pośrodku ok 15 i 25

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Czy ktoś spotkał się z przypadkiem przedwczesnego rozregulowania luzów zaworowych w w olejaku 1200? W moim przypadku większość luzów zaworowych była poza normą górną (za luźne) po przejechaniu 3500km (instrukcja obsługi motocykla przewiduje po 12000km lub 2 lata). Przebieg początkowy 35000km - regulacja luzów, i następna regulacja przy 38500km przy okazji wymiany łańcuszka rozrządu. Wszystko robione u mechaników. Obecnie mam przejechane 41000km i znowu pojawiają się dźwięki podobne jak w okolicach 38500km przed serwisem. Wtedy po serwisie całkiem ładnie pracował (jak na olejaka), ale systematycznie się to pogaszało. Obecnie najgłośniejsze "cykanie" słychać na dobrze rozgrzanym silniku, na zimnym jest przyzwoicie. W miarę pogarszania się dźwięków pracy silnika obserwuję też zwiększone drgania- poszarpywanie przy przyspieszaniu delikatnym przykładowo od 2500 do 3000 obr./min. Nie mam pewności czy przebieg jest oryginalny. Oleju nie bierze. Jest trochę dokumentacji serwisowej, ale nigdy nie wiadomo.

 

Jakieś pomysły jaka może być przyczyna?

Z góry dziękuję za sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory raczej tak szybko sie nie luzują, a przy wymianie łancuszka wszystko było okey? w sensie napinacz ślizgi?
moze to łancuch hałasuje bo napinacz zwalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej się nie luzują, ale tutaj się zluzowały tak jak napisałem i właśnie gdzieś z tym jest problem. Te 3500km to już potwierdzone. Mechanicy (Warsztat po Godzinach - Szczyglice) nic mi nie zgłaszali, odnośnie ślizgów i napinacza to zakładałem, że jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczyna nadmiernie robić się luz na zaworach to może być zajechania głowica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie, że przykładowo zużyte wałki rozrządu, wyklepane gniazda zaworowe czy tego typu problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mrowa napisał:

W sensie, że przykładowo zużyte wałki rozrządu, wyklepane gniazda zaworowe czy tego typu problemy?

Dokładnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://sklepmoto46.pl/suzuki/diagram/show/6504/81789/011-cam-shaft--valve

 

Ceny oryginalnych części są wysokie, żeby nie powiedzieć, że zaporowe (np. kpl. zaworów ok. 7500zł). Polecacie jakąś alternatywę? Jakieś pewne źródło części używanych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw jeszcze raz te zawory. Zanim weźmiesz się za wymianę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kazek napisał:

Ustaw jeszcze raz te zawory. Zanim weźmiesz się za wymianę.  

Dokładnie tak jak @kazek napisał.

Jeżeli efekt się powtórzy, to zarzucić czapkę i zobaczyć w czym tkwi problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Motocykl został sprawdzony przez mechaników. Luzy zaworowe były tym razem w normie, śrubki regulacyjne w dobrym stanie. Wstępna diagnoza to uszkodzone prowadnice zaworowe przez co silnik znacznie gorzej pracuje po rozgrzaniu. Głowica nie była ściągana i czeka na dalsze decyzje co robimy.

 

Ewentualnie chciałem zapytać forumowiczów czy znają sprawdzony warsztat, który regeneruje głowice motocyklowe. Moi mechanicy mieli złe doświadczenia z podwykonawcami i musiałbym szukać na własną rękę. Na tą chwilę nie mają sprawdzonego specjalisty na terenie Krakowa i okolic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mrowa napisał:

Motocykl został sprawdzony przez mechaników. Luzy zaworowe były tym razem w normie, śrubki regulacyjne w dobrym stanie. Wstępna diagnoza to uszkodzone prowadnice zaworowe przez co silnik znacznie gorzej pracuje po rozgrzaniu. Głowica nie była ściągana i czeka na dalsze decyzje co robimy.

 

Ewentualnie chciałem zapytać forumowiczów czy znają sprawdzony warsztat, który regeneruje głowice motocyklowe. Moi mechanicy mieli złe doświadczenia z podwykonawcami i musiałbym szukać na własną rękę. Na tą chwilę nie mają sprawdzonego specjalisty na terenie Krakowa i okolic.

Napisz do @benywariat coś Ci doradzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mysle ze specjalnie ustawili w gornej granicy zeby sie szybko rozregulowaly , druga rzecz jak bes mial wywalone prowadnice to chlalby olej litrami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa oleju, może jest po rozgrzaniu za niskie i się przyciera, słabsze chłodzenie olejem? Tak tylko myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.