Skocz do zawartości

Zawory - Rozrząd - Regulacja Zaworów - Pytania i Problemy


Gość lawka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

chcialem zapytac o rozrzad.

Wczoram wymontowałem gazniki do czyszczenia i cos mnie podkusilo zeby wykrecic napinacz aby sprawdzic jego stan.

Niestety podczas odkrecania srub impusowych od wezy oleju zlamal mi sie klucz. Bylo juz pozno (dlubie przy moto wieczorami) nie mialem jak odkrecic napinacza do konca bo sruba zawadzala o ten waz.

I przy odkreconym napinaczu przestawilem moto w garazu.

Potem w domu przeczytalem w serwisowce Haynes'a ze musze przed zalozeniem tego napinacza ustawic naciag kluczem zeby sie lancuch naciagnal z przodu (nie pisze ile trzeba obrocic kluczem), i ze wie wolno krecic kolem inaczej niz do kierunku jazdy, co niestety zrobilem.

 

Pytanie:

czy przez to rozlegulowalem rozrzad ? czy sie cos poprzestawialo?? ewentualnie jak sprawdzic czy wszystko jest ok?

 

dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, no to robimy tak: wykręcasz dużą śrubę z napinacza i wyciągasz sprężynę, a sam napinasz bo odblokowaniu zapadki chowasz.

Żeby sprawdzić rozrząd to po ściągnięciu prawego dekla ustawiasz wał na T a kreski na wałkach mają być równo z powierzchnią głowicy.

Teraz przykręcasz napinacz, potem sprężynę, a na końcu wkręcasz dużą śrubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic nie przestawiłeś. Wkręć napinacz i dokręć węże olejowe. Nic nie powinno się przestawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Nie wiem skąd ten rozstrzał 0,10-0,15mm i 0,18-0,23 ale zastanawia mnie która granicę lepiej wybrać górną czy dolną? albo z autopsji mi doradzicie?

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie tematów i dodanie tagów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,15 nie wchodzi, 0,10 wchodzi z oporem.

 

 

dla drugiego przedziału ustaw na 0.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z autopsji to górną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok to w takim razie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd ten rozstrzał 0,10-0,15mm i 0,18-0,23 ale zastanawia mnie która granicę lepiej wybrać górną czy dolną? albo z autopsji mi doradzicie?

 

 

Po to właśnie sie reguluje zawory bo one sie robią ciśniejsze.

 

Ja teraz ustawiłem 0,15mm i 0,20mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze, w niektórych przypadkach robią się luźniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze, w niektórych przypadkach robią się luźniejsze :)

Jeden na tysiąc zaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu na to nie ma reguły. Ja miałem 4 za ciasne 4 za luźne a reszta ok. Ale pełne poparcie dla tego co napisał qnerk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wsyztskie ssace mialem za luzno wczoraj...

 

ja tak samo 2 ssące i jeden wydechowy miałem trochę za luźne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak samo 2 ssące i jeden wydechowy miałem trochę za luźne..

 

za dużo cytrynóweczki ? :drunk:

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nigdy w swoim Dziorku nie miałem za ścisłych.Zawsze były za luźne :P

Ustawiam:

ssące 10 przelatuje 15 nie wchodzi

wydech 20 przelatuje 25 nie wchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory zrobione i wymieniony filtr powietrza od razu. troche inaczej teraz pracuje i na poaczątku miał problem z odpalaniem na ciepło teraz czasem sie zająknie i trzeba troche pokręcic to norma czy synchro pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem za ciasno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja gaźników dokładnie to na czym polega w bandicie? jedynie chyba srubką mieszanki czy pływakami? ale kolor dobry swieć. A zawory na pewno nie mam ciasnych bo teraz wogóle nie chciało mi wejść ani 0,10mm ani 0,20 mm do wydechowego tylko jeden dolotowy pasował reszta całą zwiększona przerwa.

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wogóle nie chciało mi wejść ani 10mm ani 20 mm do wydechowego tylko jeden dolotowy pasował reszta całą zwiększona przerwa.

 

takie to nie miały prawa wejść ;) jak coś to 0.1 i 0.2 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Przy okazji zabawy z filtrem paliwa laugh.gif połapałem się, że łącznie w zeszłym i tym sezonie zrobiłem już sporo ponad 6000km od regulacji zaworów. Zbliża się do 7000 i od kiedy się o tym dowiedziałem, słyszę głośniej świerszcze (dźwięk spod pokrywy) podczas jazdy przy ok 4-6tyś obr (później już jest głośno i wszystko inne zagłusza). Jest to jakby świst czy szelest, ale przy moim oryginalnym wydechu jest dość cicho więc słychać.

Nie wiem na ile sam sobie nawkręcałem ale słyszę teraz cały czas zawory (wiadomo, wcześniej też cykało).

Powiedzcie, jakie są objawy rozregulowania w bandziorze?

Jezdzi normalie, przy ok 5 tyś na 2 biegu jadę równym gazem coś bulgocze w wydech, ale wydaje mi się, że tak zawsze było.

Pytam, bo regulacja za miesiąc ponad a jeszcze chce pojechać 2 traski i może smyrnąć ten następny tysiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma być kontrola luzu a nie ustawianie :P

W jednym z bandziorów jak ustawiałem to luz do korekty był tylko na 1 zaworze i to tez minimalnie:P

Jak zacznie zamulać jak jest zimny to się martw :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że słyszysz zawory to tylko takie jakby placebo. Chcesz je usłyszeć, więc je słyszysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.