Skocz do zawartości

Silnik - Nie Odpala, Gaśnie, Nierówno Pracuje - Diagnoza I Rozwiązanie Problemów


jab2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Umiejscowienie bezpiecznika 30A:

 

Bandit 600 00-04. W B12 jest chyba w tym samym miejscu.

 

Bezpiecznik znajduje się z lewej strony motocykla pod plastykowym dekielkiem. Żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki (zaznaczone na zielono) i wyciągnąć pokrywę, która trzyma się jeszcze na plastykowym bolcu wsadzonym w gumę.

 

ihost_1331032017__zdjcie0244kopia.jpg

 

Inne bezpieczniki znajdują się pod siedzeniem.

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolowanie węży dochodzących do kranika.

 

Do kranika dochodzą 2 węże:

 

-pierwszy z nich zasila gaźniki w paliwo, jeżeli silnik pracuje i wytwarzane jest podciśnienie to paliwo poleci w każdym położeniu kranika, jeśli silnik nie pracuje to poleci tylko na PRI.

 

-drugi to wąż podciśnienia, które jest brane z gaźników, żeby otworzyć kranik (zaznaczony na zielono).

 

ihost_1331032043__trybr.jpg

 

Więcej o położeniach i działaniu kranika.

 

W rocznikach 05+ nie ma pokrętła ale kranik działa tak samo.

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-pierwszy z nich zasila gaźniki w paliwo niezależnie od tego w jakim położeniu jest pokrętło

Nieco wprowadzający w błąd opis. Na uruchomionym silniku gdy mamy podciśnienie, to tym przewodem paliwo płynie do gaźników niezależnie od pozycji. Gdy nie mamy podciśnienia (odpięty, pęknięty kabel odciśnienia, wyłączony silnik) w pozycjach RES i ON paliwo nie płynie tym przewodem. Jeżeli chcemy by popłynęło, np zalać gaźniki lub spuścić paliwo należy przełączyć kranik w pozycję PRI

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola iskry na świecy:

 

Może trochę przesadzam ale jakby ktoś nie wiedział jak to pisze:

 

Zdejmujemy faje i przedmuchujemy otwór na świece sprężonym powietrzem, żeby żaden syf nie dostał się do cylindra.

Wykręcamy świece i wkładamy ją we fajkę. Przykładamy do korpusu silnika, próbujemy odpalić i patrzymy czy na elektrodzie świecy pojawia się iskra.

Dosyć mocno może kopnąć, dlatego ja mam rękawicę:

 

ihost_1331032354__zdjcie0247v.jpg

 

Do tej operacji może przydać się pomocnik. Najlepiej to niech on trzyma świecę :D

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pomiarze napięcia możemy odpalić moto - daje nam to bardzo czytelny wynik świadczący o kondycji akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.