Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A mną targają dylematy czy wybrać :

PIRELLI DIABLO STRADA 120/60/17+160/60/17 - 699 zł.

PIRELLI DIABLO STRADA 120/70/17+150/70/17 - 699 zł.

CONTINENTAL CONTI FORCE 110/70/17 + 150/70/17 - 830 zł.

 

Nie potrzebuję opon do pędzenia, raczej jazda turystyczna. Zastanawiam się tylko czy te pirelki (opcja 1 lub 2) będą pasowały i nie będzie z nimi żadnych problemów z pasowaniem do nominalnego rozmiaru. I ewentualnie jeśli bym wybrał pirelki to które z tych dwóch i dlaczego.

Diablo Strada to bardziej uniwersalna guma i polecilbym ja do bardziej mieszanego stylu jazdy - troche miasto i troche turysta.

Jesli robisz jednak 80% w trasach to wez Conti Force bo to guma przeznaczona bardziej dla turysty i nie lubi latania na kolanie,

ale za to na pewno wiecej kilometrow nastukasz na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No:D Ja już podjąłem decyzję - wybór padł na Pirellki;) Teraz tylko pozostało czekać na przesyłke no i najważniejsze... na wiosnę :D Chociaż patrząc na pogodę to wszystko zmierza w dobrym kierunku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zet jedynki" z Metza to już technicznie do sprawy podchodząc - relikt przeszłości ;)

Piali o nich peony już w 1996 roku :Dhttp://www.motorcycl...dials-3513.html :D

Dajcie sobie spokój z nimi. Przecież technologia w oponach poszła znacząco do przodu od 1996 :)

Jest tyle lepszych gum na rynku i o 3-4 generacje nowszych pod względem składu mieszanki... choćby Continentale w mieszance "black chilli" w modelu Road Attack do normalnej jazdy czy Sport Attack dla bardziej wymagających riderów. Osobiście przelatałem 2 zestawy Conti Sport Attack na Bandicie 1200S "dzicząc" ile się da po mieście i robiąc na nich lekko 8 tys. km na zestawie.

Nie wspominając o design'ie bieżnika:

contisportattack_new_uv;property=original.jpg

Cena Conti jest dość dobra oferując nowoczesną mieszankę ze względu na fakt, że ta marka wciąż "dorabia się opinii" na rynku motocyklowym w towarzystwie Michelina czy Pirelli.

Wg.mnie Continentale to obecnie najlepszy stosunek ceny do tego co może nam nowoczesna opona zaoferować.

No i są tańsze od dwumieszankowych Michałków dwumieszankowych :) ....po przejsciu na ktore z Conti SportAttack myslalem ze sie zabije na mokrym asfalcie hamujac na prostej ta ich "twardsza mieszanka" na srodku opony.

 

 

 

Udało mi sie zdobyc kontakt do WYŁĄCZNY DYSTRYBUTOR NA POLSKĘ tych jak i innych oponek Continentala jak ktos jest zainteresowany to prosze podaje linka http://www.conti-bike.pl/

są tam podane wszystkie ceny .

Po rozmowie z nimi jest możliwośc uzyskania rabatu lecz tylko przy zakupie na działalność.

I tutaj moge pomuc - odosnie rabatu wstepnie 10-15% by sie wyrwało jest to kwestia do dogadania.

Edytowane przez zuluss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie już zagościły diablo strada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się dołączę - do mnie też jadą Pirelki Diablo Strada. Biorąc pod uwagę cenę kompletu (699) chyba na dzień dzisiejszy nie ma lepszej oferty.

 

PZDR

makzel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to mój pierwszy post, więc się przedstawię. Nick, imię i nazwisko macie obok. Motocyklami zaraziłem się ni stąd ni z owąd - trochę z ciekawości, trochę dla rozwiązania problemu dojazdów do pracy w centrum zapuszkowanej Warszawy. W lecie 2009 zapisałem się na kurs i zdałem prawko. Pod koniec września nabyłem (niespodzianka!) Bandit'a 600 S z 1999r. i przeturlałem się na nim do momentu kiedy temp. spadła poniżej 5C. Efekt jest taki, że wyglądam wiosny i czekam niecierpliwie na pierwsze jazdy w nowym sezonie - z tego, co tu czytam, wnioskuję, że nie jestem nienormalny wink.gif

 

Jako że motocykl kupowałem jak najszyciej (coby jak najwięcej polatać przed zimą) i nie miałem zbyt dużej kwoty na ten cel, to okazuje się, że w nabytym sprzęcie opony kwalifikują się do wymiany. Niestety jestem jeszcze zielony w temacie opon motocyklowych dlatego po tym przydługim wstępie kieruję do Was prośbę o pomoc w wyborze nowych gum do mojego bandita.

 

Dane do wzięcia pod uwagę:

- jeździł będę głównie spod Warszawy do pracy w centrum oraz w koło komina pod tąże Warszawą

- na pewno wybiorę się parę razy na jakiś tor (Lublin?) w celu podszkolenia się

- dłuższych wycieczek (200 - 1000km) wiele raczej nie zrobię, ale kilka mam nadzieję się zdaży w nadchodzącym sezonie

- na 90% chcę kupić nowe opony, a nie używki

- w 90% śmigął będę sam, ale na krókie wyprawy (myślę, że maks 200km) zabiorę czasem dziewczynę

- na tym moto pośmigam na pewno ten sezon, a pewnie również i w przyszłym

- wydać mogę i 1200zł pod warunkiem, że to ma sens; najchętniej jednak wydam maks 800zł

 

Szukałem oczywiście odpowiedzi na własną rękę, ale nasuwają mi się takie wątpliwości:

- czy warto kupować topową oponę (typu Michelin PilotRoad 2 CT czy jakoś tak), która ma indeks prędkości do 270km/h podczas gdy mój bandzior wyciągnie 200 ? (a głowa na razie ogranicza do 160)

- a może lepiej wybrać tańszą oponę z indeksem do 200km/h i

- czy do mojego planowanego stylu jazdy (przewaga miasta) stawiać na przyczepność kosztem trwałości (miękka bardziej sportowa guma), czy na trwałość opony kosztem przyczepności (np. wspomiane Michelin z twardą mieszanką na środku)

- 110/150 czy 120/160 ? co mi da ten szerszy zestaw poza wyglądem "lepszym o 1cm"?

- jak policzyć jaką nośność muszą mieć opony? bandit do lekkich nie należy, ja ważę 78kg, mój Plecak 55kg - mam się czym martwić, czy każda opona będzie miała wystarczającą nośność?

 

Tyle na razie. Mam nadzieję, że da się jakoś sensownie odpowiedzieć na tak postawione pytanie wink.gif Powodzenia i z góry dzięki smile.gif

 

Wojtyr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony kupujesz w rozmiarze takim jak zaleca producent. Do Bandita 600 bedzie to:

 

- przód 120/60 ZR17 (55W )

- tył 160/60 ZR17 (69W )

 

ja polecam Michelin Pilot Road 2 CT . Jest to opona która często wygrywa w testach. Na pewno jest bardzo bezpieczna na mokrej nawierzchni. Sam mam takie oponki i jestem bardzo zadowolony. Fabrycznie w Suzuki są montowane opony Batlax ( nie pamiętam numeru :) ) , które są tragiczne na mokrej nawierzchni. Jak chcesz to mam prawie nowy komplet tych Batlaxów ale nie polecam bo można na nich przeszlifować asfalt :)

Edytowane przez Blink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ew. rozmary 120/170 - co serdecznie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek o oponach już był i warto tam zajrzeć (zegar dzięki za link).

Ze swojej strony polecam spojrzeć na ofertę Continentala: Conti RoadAttack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie dobre oponki i za baardzo dobrą kasę to proszę. (619zł + przesyłka gratis)

 

http://www.allegro.pl/item933713719_nowe_opony_metzeler_z1_120_60_17_160_60_17_wys_0.html

 

 

Ja przelatałem w poprzednim sezonie na takich i naprawdę są bardzo dobre. Co więcej nawet spróbowałem je na Bydgoskim kartodromie, i muszę powiedzieć że trzymają świetnie, nie mówiąc o dobrym prowadzeniu w ruchu miejskim.

 

Według mnie jedyną wadą jest miękka mieszanka, która może rzutować na późniejszą trwałość :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak się Wam te DIablo Strady sprawują?

Ja przymierzam się do wymiany, z przodu mam oponkę Metzeler z 2003 - jeszcze sporo jej zostało , tył Bridgestone 2001 - kończy się, w niedługim czasie do wymiany(do spalenia :D).

 

Pytanko: wymieniać obie czy przód zostawić? 7 letnia opona, mimo że nie zjeżdżona chyba już ma za sobą swoją świetność? Jeśli sam tył to bym dokupił tego Metka z postu wyżej, a jeśli komplet to albo właśnie Z1ki albo Diablo Strada..

 

 

Edit:

Na tył chcę zarzucić 170 albo 180kę, którą bardziej polecacie? Czytałem sporo i opinie są rozbieżne, może ktoś używał różnych rozmiarów i może przedstawić swoją opinię?

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie dobre oponki i za baardzo dobrą kasę to proszę. (619zł + przesyłka gratis)

 

http://www.allegro.pl/item933713719_nowe_opony_metzeler_z1_120_60_17_160_60_17_wys_0.html

 

 

Ja przelatałem w poprzednim sezonie na takich i naprawdę są bardzo dobre. Co więcej nawet spróbowałem je na Bydgoskim kartodromie, i muszę powiedzieć że trzymają świetnie, nie mówiąc o dobrym prowadzeniu w ruchu miejskim.

 

Według mnie jedyną wadą jest miękka mieszanka, która może rzutować na późniejszą trwałość :).

Jak kupowalem kilofazera byl zakuty w Z1 i osobiscie uwazam te opony za jakies nieporozumienie jesli lubi sie czasem ostrzej odkrecic (do turlania moze dobre), jazda przypominala troche taniec na lodzie. po zmianie na Z6 KOLOSALNA roznica! cenowa niestety tez.

kolego "kornikbp" na 7letnich oponach da sie jezdzic, ale po zmianie na nowe nie uwierzysz ile szybciej jestes w stanie wjechac w zakret (zwlaszcza na mokrym:) 170 czy 180? a nie szkoda Ci porecznosci ktora daje 160 kosztem wygladu?

pzdr

Edytowane przez kacper1r6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170 czy 180? a nie szkoda Ci porecznosci ktora daje 160 kosztem wygladu?

pzdr

dzięki za odpowiedz, czyli bardziej będę mierzył w Pirelki, zobaczymy co jeszcze chłopaki powiedzą :)

no wlasnie nie wiem czy ta różnica będzie aż tak odczuwalna, pytam kolegów po fachu, bo po napędzie przyszła kolej na oponki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowalem kilofazera byl zakuty w Z1 i osobiscie uwazam te opony za jakies nieporozumienie jesli lubi sie czasem ostrzej odkrecic (do turlania moze dobre), jazda przypominala troche taniec na lodzie. po zmianie na Z6 KOLOSALNA roznica! cenowa niestety tez.

kolego "kornikbp" na 7letnich oponach da sie jezdzic, ale po zmianie na nowe nie uwierzysz ile szybciej jestes w stanie wjechac w zakret (zwlaszcza na mokrym:) 170 czy 180? a nie szkoda Ci porecznosci ktora daje 160 kosztem wygladu?

pzdr

 

 

Kolego kacper1r6 "Z1" to opony typowo szosowe z przeznaczeniem turystycznym a nie opony do jazdy w sportowej. Jakby była mowa o przecinaku poleciłbym inne. Jezeli chodzi natomiast o relację jakość/cena to wypadają znakomicie, i wątpię w to że znalazłbyś coś lepszego z tego przedziału cenowego. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie gosciu był w pozku i jak kojaze to on jest z Kłodzka - mam gdzies do niego namiary a laczuszki jak najbardziej ok.Tez sie nad nimi zastanawiam i biorę te nieszczęsne Tomkowe pod uwage też .

 

Można prosić o kontakt do tego człowieka? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można prosić o kontakt do tego człowieka? :)

 

ANDRZEJ KOZAK

FHU S.M.O.

WIEJSKA 22/3

57-330 SZCZYTNA

NIP: 883-170-85-04

 

SMO dużo na alegro ma aukcji i jest gosciu do pogadania co do ceny - tel 694832286

to jest jeden a drugiego namiary musze poszukać - ceny mają takie same jak porownywałem

 

I jak się Wam te DIablo Strady sprawują?

Ja przymierzam się do wymiany, z przodu mam oponkę Metzeler z 2003 - jeszcze sporo jej zostało , tył Bridgestone 2001 - kończy się, w niedługim czasie do wymiany(do spalenia :D).

 

Pytanko: wymieniać obie czy przód zostawić? 7 letnia opona, mimo że nie zjeżdżona chyba już ma za sobą swoją świetność? Jeśli sam tył to bym dokupił tego Metka z postu wyżej, a jeśli komplet to albo właśnie Z1ki albo Diablo Strada..

 

 

Edit:

Na tył chcę zarzucić 170 albo 180kę, którą bardziej polecacie? Czytałem sporo i opinie są rozbieżne, może ktoś używał różnych rozmiarów i może przedstawić swoją opinię?

 

Oponka 7letnia to juz bardzo stara i nic tylko ją wyje.....ać nic wiecej nie pozostaje z tego co wiem to opony do 5 lat nie tracą na swoich właściwościach a pozniej to już różnie bywa.

Odnosnie rozmiaru to miałem ( mam jeszcze ) - 170tke i do jazdy na równym asfalcie jak i na winklach jest ok lecz jak kiedyś wj***łem sie na koleiny to muslałem ze mnie z drogi wywali i sie wypierdziela , strasznie łapie.

Wracam do standartowego rozmiaru .

Edytowane przez Pitbull
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jestem zainteresowany zakupem kompletu oponek Michelin Pilot Road 2 jednakże mój znajomy mi je odradza ponieważ mówi że starczą mi na bardzo ale to bardzo krótko <_< .

Jeśli chodzi o przeznaczenie opon to generalnie będę jeździł turystycznie, żadnych torów etc...... W planach w tym sezonie mam zamiar zrobić około 5tys km i chciałbym żeby gumy starczyły mi na około 2 sezony. Od opony wymagam dobrej przyczepności, żeby mnie nie zawiodła podczas wchodzenia w zakręt albo na mokrej nawierzchni podczas hamowania albo nagłego przyspieszania :D :D .

Co polecacie?? Z czym mieliście już do czynienia :-) i jakie opony mam omijać szerokim łukiem ??

Aaa jeśli chodzi cenę jaką chciałbym przeznaczyć za komplet to jest to kwota około max 1200zł najlepiej żeby kosztowały oczywiście jak najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Twój znajomy mówi, że PR2 starczą Ci na bardzo krótko to lepiej więcej znajomego nie słuchaj bo nie ma pojęcia o czym mówi. PR2 starczą Ci na bardzo długo, i jeżeli głównie śmigasz turystycznie i Cie na nie stać to bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jestem zainteresowany zakupem kompletu oponek Michelin Pilot Road 2 jednakże mój znajomy mi je odradza ponieważ mówi że starczą mi na bardzo ale to bardzo krótko <_ .>

Jeśli chodzi o przeznaczenie opon to generalnie będę jeździł turystycznie, żadnych torów etc...... W planach w tym sezonie mam zamiar zrobić około 5tys km i chciałbym żeby gumy starczyły mi na około 2 sezony. Od opony wymagam dobrej przyczepności, żeby mnie nie zawiodła podczas wchodzenia w zakręt albo na mokrej nawierzchni podczas hamowania albo nagłego przyspieszania :D :D .

Co polecacie?? Z czym mieliście już do czynienia :-) i jakie opony mam omijać szerokim łukiem ??

Aaa jeśli chodzi cenę jaką chciałbym przeznaczyć za komplet to jest to kwota około max 1200zł najlepiej żeby kosztowały oczywiście jak najmniej.

 

Za 1200 max masz do wyboru do koloru.Ale do rzeczy

1.Znajomemu pomyliły się.Prawdopodobnie miał na myśli nie PR2 a PC2 a to dwie różne opony.

2.Ja w zeszłym roku miałem podobny dylemat i obstawiłem Pirelli Angel.Super oponka turystyczna super trzyma w zakręcie nawet z obciążeniem na mokrym.Niestety moja po około 10 Tys strasznie napuchła centralnie i teraz się bujam z reklamacją.

3.W tym roku stawiam też na Pirelli tylko że Diablo Strada (699 zł brutto) i nie dlatego że mam coś do Aniołków ale dlatego że czekam na rozwiązanie sytuacji ze sprzedawca a chcę mieć komplet gum o podobnej charakterystyce.Kiedyś się przejechałem przodek twarda tył miękka i się wyłożyłem na mokrym(czytaj nie rozgrzane dobrze opony)

Strada to dobra sprawdzona Turystyczna opona tak samo jak PR2 ma bardzo dobrą opinię.

 

Moja jazda to pół na pół miasto i turystyka.Jestem raczej spokojnym jeźdźcem o czym świadczyć może że BT20 wytrzymała 30 tyś a Aniołki straciły skrzydełka dopiero po 5 tyś a nie jak producen opisywał 1 tyś.

 

I jeszcze jedno.Jak nie jesteś typem "fajtera" to obstawiam że nawet PC2 wytrzymają 10 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to teraz pytanie za które pewnie wszyscy mnie wyśmiejecie, a więc dwa skróty:

PR2 - Michelin Pilot Road 2

PC2 - ???????

 

A jeśli chodzi o to czy jestem typem fajtera to powiem tak, nie jestem z tych co w każdym widzą przeciwnika, nie będę wpierniczał na każdym biegu swojemu Dzirokowi, oczywiście jak będzie jakaś dłuższa trasa to pewnie przeciągnę go kilka razy na paru biegach, ale bez szaleństw. Od opony oczekuję tego żeby była dobra przyczepność zarówno na asfalcie jak i w deszczu. Tak jak pisałem wcześniej chcę ażeby wytrzymała mi ona na jakieś 2 sezony, myślę że jednego roku będę w stanie zrobić 5 tys km czyli gumy mają wystarczyć na około 10-12tys km.

Na motorku przeważnie będę jeździł sam choć pewnie od czasu do czasu wybiorę się z pasażerką w jakaś podróż np nad morze.

teraz mam dylemat miedzy dwoma oponami:

 

PIRELLI ANGEL

http://www.allegro.pl/item930585444_nowy_komplet_120_70_17_160_60_17_pirelli_angel.html

 

MICHELIN PILOT ROAD 2

http://www.allegro.pl/item955201705_michelin_pilot_road_2_120_70_18_160_60_17_2ct.html

Edytowane przez aras_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie macie zdania o oponach niemieckiej produkcji Heidenau?

 

A dokładnie o takie się rozchodzi:

 

Przód

 

Tył

 

Miał ktoś kiedyś z nimi styczność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aras ja osobiście brał bym Road-y 2, bardzo dobra guma i to nawet 2 mieszankowa. Długo wytrzymuje, mój brat na Michałach Road lata już 3 sezon, a już długo pomyka i twierdzi że lepszych opon nie potrzebuje bo te są naprawdę rewelacyjne, ja w związku z ograniczoną ilością funduszy chyba postawię na na Diablo.

 

Arkus - chyba wolałbym dociułać 150 zł i kupić Diablo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki z tymi skrótami to ja zamieszałem.Odpisywałem na szybkiego już się poprawiam :)

 

PP- pilot power

PS-Pilot sport

PR-Pilot Road

2CT-opona dwu mieszankowa (środek twardy lub średni boki średnie lum miękkie)

3CT-Opona trój mieszankowa (kierunkowa-środek twardy, jeden bok miękki, drugi średni)-to nie błąd Uważać przy zakupie takich opon z toru.

 

I przepraszam za zamieszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.