Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

A jeździł ktoś na Pirelli Angel GT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do lukas13,miał je w zeszłym sezonie ,na ten wrócił do PR4.

Dzięki Kwinto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździł ktoś na Pirelli Angel GT ?

Też bardzo dobre,choć kilkadziesiąt postów wcześniej byli tacy

którzy twierdzili ,że ich główna właściwość polega na wzorku w aniołki !!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ich główna właściwość polega na wzorku w aniołki !!!!!!!

:takaemotka:

 

Jedna z lepszych opon. Moim zdaniem jest tu niewielu, ktorzy daja rade wykorzystac wszystkie mozliwosci tej opony. Mam je zalozone w moim b 6,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na ten sezon zakupię i założę Aniołki GT. Po sezonie będę miał swoje zdanie o nich to się tu podzielę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angel-e GT są do ciężkich motocykli, w bandycie będziesz miał zmniejszoną przyczepność, ja bym nie brał GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria,

poczekam bo zawsze spotykam się z opinią, że Bandit to ciężkie moto

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu teoretyzować opona ta jak sama jej nazwa -- GT -- Grand Tourismo jest do raczej motocykli turystycznych

Np.  Honda ST 1300 Pan European.

  Zobaczcie sobie masę dopuszczalną motocykli turystycznych to zobaczycie o co chodzi.

Edytowane przez motorbzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawne jest to, że Bandit też występuje właśnie w wersji GT i jego założeniem jest właśnie turystyka.

Potem przeszedł w wersję GSXF 1250

http://www.telegraph.co.uk/motoring/motorcycle_manufacturers/suzuki/7644991/Suzuki-Bandit-1250GT-long-term-review.html

Więc opony o których piszesz idealnie pasują do niego.

co więcej Bandit występuje w kilku różnych konfiguracjach co podnosi jego walory użytkowe.

:)

Indeksy nośności podaje producent w instrukcji.

Przód 58W, Tył 73W

Chyba się zgadzają :)

Edytowane przez Neonkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu teoretyzować opona ta jak sama jej nazwa -- GT -- Grand Tourismo jest do raczej motocykli turystycznych

Np. Honda ST 1300 Pan European.

Zobaczcie sobie masę dopuszczalną motocykli turystycznych to zobaczycie o co chodzi.

Znaczy, Pirelli wypuszczajac na rynek Aniolki w wersji ST popelnil blad?

Wedlug twojej teori byloby to Small Turismo a powinno w takim bac razie byc co najmniej LT czyli Large Turismo. Cos mi sie wydaje, ze pomyliles sie co do intencji producenta. Tu nie rozchodzi sie o ciezkie motocykle a o "wielkie" wyprawy turystyczne. Wielkie w sesie w wielkim zakresie obciazen, ktorymi poddane sa opony wykozystywane w turystyce jak warunki atmosferyczne, roznorodne jakosci jezdni itp.

 

Edit

 

Ale ja nic nie wiem i nie umiem wiec wybaczcie, jezeli takze popelnilem blad. ;)

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gt są dwuskładnikowe, "szczyt" opony czyli część która najszybciej sie zużywa podczas codziennej eksploatacji jest z gumy bardziej odpornej na ścieranie, natomiast boki są z tej mieszanki co w przypadku st. Miałem st w b6 i nie zużywały się jakoś nadzwyczaj szybko. Do b12 chyba warto zainwestowac w wersje gt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT  jest to oznaczenie do tzw. ciężkich motocykli,CT oznacza że opona jest oponą dwu składnikową.Różni producenci używają różnych oznaczeń ale generalnie GT ciężkie motocykle i do nich zaliczamy bandita i jak wyżej napisano ,środek wytrzymalszy a boki miękie.Tak jak pioter napisał Grand Turismo ,wchodząc na stronę producenta opon znajdziemy zalecany model do danego motocykla.W przypadku 1250 np. Michelin PR4 GT . :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tych opon oznaczenia to tylko bełkot marketingowy. St to sport touring natomiast gt to gtan turismo, a tego że gt jest dwuskładnikowa to jestem pewien na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ciężkich motocyklach turystycznych to opona i tak wyząbkuję :P więc nie ma co przeżywać..... bo po wyprawie pasuje zmienić opone (jesli samam nie zejdzie) bo się kiepsko jeździ \...  chyba że ktoś jest mistrzem światą w regulacji zawiechy i kontroli ciśnienia w oponach w różnych warunkach temperaturowych :)

 

mnie dwa razy nie wyszło :) może ktos mnie kiedyś nauczy

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oznaczeniami to i tak dupa. Patrzac na homologacje MPR4 zauwarzymy, ze do b 12,5 sa w wersji GT a do b 6,5 nie ma. Roznica wagi pustych maszyn jest znikoma bo maja one 254 kg na 247 kg przy b 6,5.

Patrzac jakie chlopiska jezdza tutaj na tych maszynach to niejednokrotnie wychodzi na niekorzysc b 6,5.

Omijajac rozmiary pytam sie, dlaczego nie ma GT w takim badz razie takze dla malucha?

Co do skladu, naturalnie i te dla b 6,5, czyli "zwykla" MPR4 jest dwuskladnikowa.

Z mojej strony tyle na ten temat. Wedlug mnie to to wszystko jest pic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem już wcześniej ale powtórzę. Jak się ma do tego wersja E opony ST? Dedykowana do FJR, która jest właśnie ciężkim motocyklem :)

Z tego co znalazłem to jest wzmocniona na bokach.

 

Napisano z telefona

Edytowane przez slavek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oznaczeniami to i tak dupa. Patrzac na homologacje MPR4 zauwarzymy, ze do b 12,5 sa w wersji GT a do b 6,5 nie ma. Roznica wagi pustych maszyn jest znikoma bo maja one 254 kg na 247 kg przy b 6,5.

Patrzac jakie chlopiska jezdza tutaj na tych maszynach to niejednokrotnie wychodzi na niekorzysc b 6,5.

Omijajac rozmiary pytam sie, dlaczego nie ma GT w takim badz razie takze dla malucha?

Co do skladu, naturalnie i te dla b 6,5, czyli "zwykla" MPR4 jest dwuskladnikowa.

Z mojej strony tyle na ten temat. Wedlug mnie to to wszystko jest pic.

 

Nie jestem pewien,bo jednak oznaczenia własne różnych firm są mylące.

Ale wydaje mi się ,że Michelin daję rekomendację dla wersji GT do dużego bandita a nic nie

ma o małym mimo ,że różnica w wadze jest bardzo mała,ale  może chodzić o moment obrotowy

(siła napędowa przekazywana przez oponę na asfalt ),który jednak jest blisko 2 X większy w dużym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że zaczyna się rozwijać temat opon Metzeler Roadtec 01  :usmiech:  chyba za dużo nie ma co się rozpisywać na temat tego szajsu  :smutek: przelatałem na nich jeden sezon BMW R1200RT  zrobiłem na nich 6tyś i się ciesze że już mam założone inne gumy na nowy sezon :tak: , krótko o oponie , miałem  Roadtec 01 HWM drogie, wzmocnione, nowość Made in Germany , testy śpiewające ach i oh jak to one latają i trochę się te testy mijają z prawdą , podam ++ tych opon hmmm są jakieś :hahahaha: no może jeden że jak jest pogoda :slonko:  to można je zamykać na winklach i to by było na tyle teraz - - bardzo głośne ( non stop odczucie rozsypanych łożysk ) , w dużym  deszczu lepiej nie jechać  opony nie odprowadzają dobrze wody ( na ten temat może coś powiedzieć Kwinto on najlepiej widział jak z opon prawie wcale nie odchodzi woda  ) gdyby nie trakcja i ABS to pewnie bym tego już nie pisał 2 razy mnie tak poniosło że strach o tym sobie przypominać ( odczucie poduszkowca ), na takim syfie jeszcze nie jeździłem jak byłem w trasie i zaczynał padać deszcz to już mi skóra cierpła czy do domu dojadę cały, no i w wytrzymałość !! 6tyś i opona kwadrat 2 składnikowa dla mnie to nie dopuszczalne ,załatwione po jednej trasie do Niemiec 800 km w 1 dzień i tylko autostrada bo mi na czasie zależało  , według mnie to ta opona nie powinna fabryki opuścić , teraz o oponie mega dobrej którą polecam z całego serca można latać w każdych warunkach Michelin Pilot Road 4 GT 2CT miałem je  na Bandycie 1250 i czułem się bezpiecznie a spokojnie raczej nie jeżdżę, zrobiłem na nich 8tyś i prawie żadnych śladów zużycia , teraz na nowy sezon do BM-ki też założyłem   Michelin Pilot Road 4 GT 2CT i na pewno będę zadowolony tak jak na Bandycie , mogę jeszcze polecić po taniości Pirelli diablo strada moje pierwsze opony na Bandycie zrobiłem na nich 20tyś bez żadnych problemów ale był warunek musiały się nagrzać a trochę to trwało  :usmiech:

 

     

 
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metzeler Roadtec 01  HWM po przebiegu 6 tyś :buu:  

post-4463-0-63539500-1483701087_thumb.jpg

post-4463-0-76087700-1483701088_thumb.jpg

post-4463-0-72775600-1483701089_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze,tego się nie spodziewałem !!!!!! Zmroziłeś mnie,bo robiłem do nich wstępną przymiarkę.

Lukas ,a może słabo się rozgrzewały i zimne nie trzymały parametrów ?

A i teraz, jak się do tego testy mają ???!!!

Pozostaną mi w takim razie Dunlopy Road Smarty III,które w teście były drugie,

a dobrze je przetestował Neonkin,a i w deszczu też miałem okazję się z Nim przelecieć,

i były o'k.Albo powrót do sprawdzonych michelinek PR 4,chociaż trochę obawiam

się czy w hajce tak gęsto ponacinane (lamelki) dadzą radę na tyle przy odwijaniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufffff dobrze że się nie pospieszyłem z zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze,tego się nie spodziewałem !!!!!! Zmroziłeś mnie,bo robiłem do nich wstępną przymiarkę.

Lukas ,a może słabo się rozgrzewały i zimne nie trzymały parametrów ?

A i teraz, jak się do tego testy mają ???!!!

Pozostaną mi w takim razie Dunlopy Road Smarty III,które w teście były drugie,

a dobrze je przetestował Neonkin,a i w deszczu też miałem okazję się z Nim przelecieć,

i były o'k.Albo powrót do sprawdzonych michelinek PR 4,chociaż trochę obawiam

się czy w hajce tak gęsto ponacinane (lamelki) dadzą radę na tyle przy odwijaniu .

oponki zawsze były dogrzane a robiły co chciały, jak się na nie szykowałeś to sobie odpuść i tylko Michalin gt4 lub inne bardziej usportowione jak do hajki   

Edytowane przez Lukas13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupieniu Bandyty musiałem zmienić opony (żeby przegląd przeszedł :oczy: ) ofc do edukowałem się na wszelkich forach.

Pojechałem z zamiarem zakupu Michelinów lub Pirelli do Kamila z Iwanowic (kto z Krakowa ten zna)

Koniec końców wyjechałem z Dunlop Qualifier II o których powiem coś więcej pewnie za pół roku, bo zrobiłem ledwo 40km na nich.  :usmiech:

 

Będąc na miejscu Kamil miał te Metzelery, ale nie polecał przez ich przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koniec końców wyjechałem z Dunlop Qualifier II o których powiem coś więcej pewnie za pół roku, bo zrobiłem ledwo 40km na nich.  :usmiech:

 

Powinieneś być zadowolony, bardzo dobre gumy do Bandziora :) 

Jedyny minus - szybko się zużywają :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.