Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

A jak cenowo to wychodzi ?

Wyszło mnie za zestaw 120+180 dot 2016 bodajże 650zł więc myślę, że dobra cena :usmiech:

Edytowane przez jacek12212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miał ktoś jeszcze styczność z tymi mitasami ? myślę nad kupnem takiego zestawu:

http://allegro.pl/opona-mitas-160-60-17-69w-tl-sport-force-plus-i6612600920.html

http://allegro.pl/opona-mitas-120-70-17-58w-tl-sport-force-plus-i6612596512.html

chciałbym jakichś opinii zasięgnąć bo cenowo atrakcyjnie wychodzi a z drugiej strony nie chciał bym kupić czegoś z czego nie był bym zadowolony,a w necie znalazłem tylko jakiś szczątkowe opinie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie klepnąłem gumy u tego sprzedawcy zobaczymy jak będzie. Wciągnąłem Metzki Z6 roadtec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło mnie za zestaw 120+180 dot 2016 bodajże 650zł więc myślę, że dobra cena :usmiech:

Hej, czy taki zestaw wchodzi bez problemu do nie kombinowanego bandziora ? Mam u siebie opony do wymiany i zastanawiam się nad szersza z tylu.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz taki zestaw to kup 1200 :)

W 600-ce w standardzie masz 160 po zmianie na 180 raczej zadowolony będziesz tylko z tego że fajnie wygląda a jeździ już niekoniecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem ze może tylko fajnie wyglądać na początek zostanę chyba jednak przy serii dzięki

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jak by się jeździło dobrze to każdy do b12 by zakładał 200 albo i lepiej! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem ze może tylko fajnie wyglądać na początek zostanę chyba jednak przy serii dzięki

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Masz rację !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Po zmianie wytworu oponopodobnego (stara Diablo Strada) z tyłu na świeżutkiego Michelina PR4... Odzyskuję wiarę w siebie :). Myślałem, że technikę jazdy mam taką słabą a tu nie do końca.

 

Przetestowane w +15 stopniach na krakowskich ulicach i przy +5 na winklach w okolicy Kasiny i Limanowej. Nie ma w ogóle porównania. Klei się toto do asfaltu przepięknie. Nawet na zimniejszej nawierzchni nie było źle. Na ten moment jestem oczarowany.

 

Inna sprawa, że przeskok mam z opony nie nadającej się już do niczego prawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to samo powiedzieć mogę o PR2, komfort jazdy nieporównywalny do starych, jeszcze fabrycznych opon. Bardzo fajnie się klei, w ciągu dnia, gdzie było ponad 16 stopni na plusie jeździło się wyśmienicie, a dwa razy rano jadąc do pracy temperatura była blisko 0 stopni i nie bałem się jechać. Co prawda jak na razie zrobiłem na nich około 700 kilometrów, ale od pierwszych kilometrów już było czuć różnicę. W deszczu nie przyszło mi jeszcze jeździć, ale na suchym idealnie. Oby tylko jak najdłużej wystarczyły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę właśnie wymienić obie w swoim na niemieckich blachach i trafiłem na temat "Unbedenklichkeitserklärung" czyli wpisu do dowodu rejestracyjnego "Reifenfabrikatsbindung gem. Betriebserlaubnis beachten". O ile już wyczytałem, np. tutaj:

https://www.adac.de/_mmm/pdf/Freigaben%20und%20Unbedenklichkeitserkl%C3%A4rungen5_2015_29840.pdf
Nie dość, że do motóra na niemieckich blachach nie można założyć rozmiaru opony jakiej się chce (jak to zrobiłem w swoim starym polskim, bo na szerszym kapciu z przodu stabilniej się jeździło po dziurach), to narzucone są też konkretne modele opon konkretnych producentów. Nie będę się już na ten temat rozpisywał, bo większości z Was to nie dotyczy, ale może przeczyta to któryś z kolegów z Niemiec, zanim zmieni gumy w Polsce i potem nie podbiją mu przeglądu, bo ma nie takie znaczki nabite na oponę jak sobie tego życzy dowód rejestracyjny.

Tu jeszcze kilka info ze strony Suzuki.de

https://motorrad.suzuki.de/service/reifenbescheinigungen
 

A co do wyboru samych opon, często przeglądam niezależne (na ile to możliwe) testy przed zakupem i zazwyczaj jestem później zadowolony jak w przypadku opon całorocznych do mojej puszki.
Do Michelina przekonały mnie te testy:


https://www.youtube.com/watch?v=VAmPOAmiGo8

Edytowane przez gtriderxc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę właśnie wymienić obie w swoim na niemieckich blachach i trafiłem na temat "Unbedenklichkeitserklärung" czyli wpisu do dowodu rejestracyjnego "Reifenfabrikatsbindung gem. Betriebserlaubnis beachten". O ile już wyczytałem, np. tutaj:

https://www.adac.de/_mmm/pdf/Freigaben%20und%20Unbedenklichkeitserkl%C3%A4rungen5_2015_29840.pdf

Nie dość, że do motóra na niemieckich blachach nie można założyć rozmiaru opony jakiej się chce (jak to zrobiłem w swoim starym polskim, bo na szerszym kapciu z przodu stabilniej się jeździło po dziurach), to narzucone są też konkretne modele opon konkretnych producentów. Nie będę się już na ten temat rozpisywał, bo większości z Was to nie dotyczy, ale może przeczyta to któryś z kolegów z Niemiec, zanim zmieni gumy w Polsce i potem nie podbiją mu przeglądu, bo ma nie takie znaczki nabite na oponę jak sobie tego życzy dowód rejestracyjny.

 

Tu jeszcze kilka info ze strony Suzuki.de

 

https://motorrad.suzuki.de/service/reifenbescheinigungen

 

A co do wyboru samych opon, często przeglądam niezależne (na ile to możliwe) testy przed zakupem i zazwyczaj jestem później zadowolony jak w przypadku opon całorocznych do mojej puszki.

Do Michelina przekonały mnie te testy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=VAmPOAmiGo8

 

kochane przepisy, które lepiej wiedzą jak Ty jeździsz i jaka guma będzie dla Ciebie najlepsza... i nie ważne, że ta którą musisz założyć będzie gorsza i mniej bezpieczna niż ta, którą przewiduje norma itp. nie mówię tutaj już o zmianie rozmiarów, a o tym, że przypisują modele... 

Czyli, że jak do żuka w latach 80 przypisali oponę stomil-olsztyn to teraz nie można założyć do niej michelina czy pirelli bo to już będzie złe, fuuu i w ogóle koniec świata... to tak jak z tą marchewką, która musi urosnąć w danym kształcie i rozmiarze bo naturalna jest bleee. 

Dokąd zmierzamy i kiedy to zostanie powstrzymane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co się burzyć, skoro temat dotyczy regulacji prawnych w Niemczech? Gtriderxc wyraźnie to zaznaczył w swoim poście.

 

Niemcy uregulowali to bardzo prosto - albo masz opony z homologacją do tego modelu, albo nie dostajesz przeglądu. Decyzja o rozmiarze, marce i modelu opon została podjęta w porozumieniu z producentem pojazdu i opon. 

 
Same reguacje prawne eliminują tzw. druciarstwo - dwie różne opony, źle dobrane rozmiary, leżaki, używki niewiadomego pochodzenia, kołkowane, stare DOTy i takie tam inne. 
 

W podanych linkach jest napisane, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy: ze względu na wysokie prędkości z jakimi można się poruszać na niemieckich drogach opony zostały poddane zatwierdzeniu przez producenta i podlegają innym wymogom niż pozostałe kraje europejskie. 

 

Wyobraźcie sobie jak zareaguje ABS w kryzysowej sytuacji, przy źle dobranym rozmiarze opon, gdzie obwód zamiennika różni się od rozmiaru opon przewidzianych przez producenta. Coraz więcej nowych motocykli ma kontrolę trakcji oraz tak zwany Kurven-ABS, czyli systemy ABS, które w połączeniu z dodatkowymi czujnikami przechyłu i przeciążenia pozwalają na hamowanie w zakrętach. Przechył w zakrętach powoduje, że opona toczy się po zmienionym obwodzie, więc zmienia się też prędkość kątowa koła - a to daje różne odczyty dla czujników ABS. 

 

W razie wypadku - każda odchyłka od homologacji może być przyczyną odmowy przejęcia odpowiedzialności przez ubezpieczyciela - a koszty z OC mogą pójść w dziesiątki, setki tysięcy jeśli nie nawet miliony Euro. 

 

Jeśli chcesz zamontować inne opony - bierzesz dokumenty homologacyjne i udajesz się do rzeczoznawcy - on może wydać opinię i dostaniesz jednorazowe dopuszczenie. Należy tylko dokładnie przeczytać, co jest w rozporządzeniu. 

 

Wenn der Fahrzeughersteller bezüglich Reifenauswahl Einschränkungen vorsieht, muss sich der Motorradhalter wie bisher vor der Umrüstung auf ein abweichendes Reifenmodell, das in den Papieren oder dem Fahrerhandbuch nicht aufgeführt ist, für dieses Modell eine Unbedenklichkeitserklärung oder auch Reifenfreigabe von Motorrad- oder Reifenhersteller beschaffen. Diese Bescheinigungen müssen ebenso wie die Fahrzeugpapiere bei Motorradfahrten mitgeführt werden. Details hierzu sind den Unbedenklichkeitserklärungen selbst zu entnehmen. Eine Vorführung des Motorrades bei einem Sachverständigen (z.B. TÜV, Dekra, GTÜ,....) und/oder eine Eintragung in die Fahrzeugpapiere ist beim Vorliegen einer Unbedenklichkeitserklärung nicht erforderlich, außer es wird in der Bescheinigung gefordert. Informationen zu der Rechtmäßigkeit der Reifenfabrikatsbindung bei Motorrädern enthält § 36 StVZO unter Erläuterung Nr. 4. 

 

I jeszcze jedna notka: 

 

Zu beachten ist auch, dass für einige ältere Motorräder ursprüngliche Reifenfabrikatbindungen seitens der Hersteller aufgehoben wurden. Die Vertragshändler können hierüber Auskunft geben. 

 

Dla niektórych starszych modeli motocykli zostało uchylone obowiązkowe zachowanie Reifenfabrikatbindungen - po informacje wystarczy się zwrócić do autoryzowanego salonu sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Reifenfabrikatsbindung oznacza, ze dany model motocykla (jako calosc) dostal homologacje tylko z konkretnymi oponami.

W wypadku np. mojego b12 k4 byly to Michelin Macadam i tylko z takimi moze byc poruszany.

Reifenfabrikatsbindung, to slowo mozna podzielic na trzy czesci dla lepszego zrozumienia.

 

Reifen - Opona (istnieja takze inne tlumaczenia)

Fabrikat - fabrykat/marka

Bindung - powiazanie

 

Jako, ze opony Macadam juz od stuleci nie sa produkowane, producenci opon innych marek, ale tych samych rozmiarow, zmuszeni sa do przeprowadzenia testow na podstawie ktorych otrzymuja homologacje dla poszczegolnych motocykli.

Majac kopie tej homologacji moge takze te uzywac ale, tak jak pisze Krzychu, tylko i wylacznie w dopuszczonym, przez homologacje okreslonym zestawie. Mozna ewentualnie "mieszac" dwa modele jednego producenta ze soba ale, nigdy dwie opony roznych producentow.

 

Mozna by powiedziec, "pojebane Niemiaszki". Niestety byloby to bledne spojrzenie na sprawe bo, ubezpieczyciele w DE pokrywaja szkody dochodzace do 16 milionow Euro plus ewentualne szkody dotyczace osob, przyklad, powypadkowe renty inwalidzkie.

 

Majac przed oczami takie sumy, nie powinno nikogo dziwic, ze przestrzeganie tych przepisow jest esencjalne i kazdy, dla swojego dobra ich przestrzega. W tych sprawach PL to jeszcze "trzeci swiat" a ludziska nie maja nawet pojecia, po  jak cieniutkim lodzie chodza. Haslo, Unia!

Edytowane przez pioter
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, mam do Was chyba najważniejsze pytanie w sezonie, czyli jakie gumy założyć do Bandita 600 z 1997 roku. Rozmiary oryginalne to oczywiście 110/70 R17 i 150/70 R17. Zostaję przy oryginalnych rozmiarach, ale minus jest taki, że jest ich bardzo mało. Planuję kupić Pirelli Angel GT, ale niestety rozmiarów 110/70 nie ma. Co dorzucić na przód? Szukać opon R17 czy ZR17? (szukałem na necie, ale nikt nie jest w stanie tego racjonalnie wytłumaczyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Pirelli Angel ST.  GT jest do ciężkich motocykli.

Edytowane przez PiotrekBe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angel ST znalazłem tylko w rozmiarze 160/60, a 150/70 nigdzie nie ma nowych, same GT wyszukuje.

Z danych producenta wynika, że nie ma w ST mojego rozmiaru, więc dalej podtrzymuję pytanie co najlepiej dobrać w rozmiarze 110/70ZR®17 do Pirelli Angel GT 150/70ZR17?

Edytowane przez Mayron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś słabo szukałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jestem nowy na forum i patrzycie na mnie z góry, ale jak już ktoś coś znalazł i chce mnie tylko pouczyć tekstem "chyba coś słabo szukałeś", to mógłby dodać jakiś pomocny link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena fajna, model tez, ale rozmiar tylnej gumy mi się nie pokrywa z oryginałem. No i są R a nie ZR jak niby zaleca producent (nie wiem czy jest to aż tak istotne?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mayron, zerknij tu: Rozmiar i profil opony  W Bandicie 600 rozmiar opon został zmieniony. Przelicz sobie zamiennik i poszukaj opon w odpowiednim rozmiarze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, mam do Was chyba najważniejsze pytanie w sezonie, czyli jakie gumy założyć do Bandita 600 z 1997 roku. Rozmiary oryginalne to oczywiście 110/70 R17 i 150/70 R17. Zostaję przy oryginalnych rozmiarach, ale minus jest taki, że jest ich bardzo mało. Planuję kupić Pirelli Angel GT, ale niestety rozmiarów 110/70 nie ma. Co dorzucić na przód? Szukać opon R17 czy ZR17? (szukałem na necie, ale nikt nie jest w stanie tego racjonalnie wytłumaczyć).

Jeśli masz problem ze znalezieniem 110tek to szukaj 120. Ja śmigałem w konfiguracji 120/150 i bylo bardzo spoko. Jak dla mnie lepiej niż 120/160.

W kwestii doboru producenta to musisz poszukać sam i poczytać. Ja polecam rozejrzeć się za Metzler Tourance Next. Jak jesteś świeży to nie będziesz pałować w zakrętach (chyba :lol:) a Nexty mają bardzo głęboki bieżnik więc tak szybko nie zajedziesz tych opun ;).

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił 120/60/17 i 160/60/17 tak jak było w 600 drugiej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.