Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, dzięki za rzeczową pomoc. Jednak po przeczytaniu połowy internetu na ten temat, stwierdzam, że nie zmieniam rozmiaru jproducenta. Także szukam 110/70ZR17 i 150/70ZR17. Już wcześniej pisałem, że jest problem złożyć komplet z Angel ST/GT Pilot Road 2/3, więc szukam jakiegoś złotego środka.

Co będzie lepsze?

1) Pilot Road 2 2015 170/70ZR17 + Pilot Power 2CT 2017 110/70ZR17 = 704zł

2) Angel GT 2015 150/70ZR17 + Diablo Rosso 2 2015 110/70ZR17 = 704zł

Edytowane przez Mayron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stwierdziłem, że na oponach nie będę oszczędzał i do mojego Bandziorka zamówiłem komplet świeżych opon METZELER Roadtec Z8 Interact M (110/70 ZR 17 54W TL + 150/70 ZR 17 (69W) TL)  za 792 zł i jutro montaż będzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wpadł komplet angel st, już zapomniałem jak zajebiście się jezdzi na nowych oponach. Prowadzenie moto na wielki plus, sam składa się w zakręty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za rzeczową pomoc. Jednak po przeczytaniu połowy internetu na ten temat, stwierdzam, że nie zmieniam rozmiaru jproducenta. Także szukam 110/70ZR17 i 150/70ZR17. Już wcześniej pisałem, że jest problem złożyć komplet z Angel ST/GT Pilot Road 2/3, więc szukam jakiegoś złotego środka.

Co będzie lepsze?

1) Pilot Road 2 2015 170/70ZR17 + Pilot Power 2CT 2017 110/70ZR17 = 704zł

2) Angel GT 2015 150/70ZR17 + Diablo Rosso 2 2015 110/70ZR17 = 704zł

Ja bym brał ta same gumę na przód i na tył

 

I spokojnie możesz zakładać na przód 120:)

 

Wtedy na pewno znacznie łatwiej znajdziesz zestaw dla siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechanych 3500 km na moich PR2 już wyczuwam delikatną, niewielką wręcz płaskość na środku opon, z czego 1/3 tego przebiegu przejechana na autostradzie. Podczas jazdy w deszczu przy prędkościach 140-150 (bo przy tej prędkości fajnie mi woda ściekała z wizjera :D ) jechało się jak po suchym, żadnego dyskomfortu czy uślizgu nie było. Póki co jestem zadowolony. Zobaczymy, jak mocno mi się bieżnik zedrze na szorstkim asfalcie w Italii :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał ta same gumę na przód i na tył

 

I spokojnie możesz zakładać na przód 120:)

 

Wtedy na pewno znacznie łatwiej znajdziesz zestaw dla siebie

Ja to bym posłuchał Lelona !!!

 

W Motocyklu (5/2017) przeczytałem b.dobre recenzje na temat 

najnowszych gum o trochę większym zacięciu sportowym,

choć w dalszym ciągu są to opony drogowe.

Mam tu na myśli 2 gumy;

-Dunlopy Sport  Smarty 2 Max

-Micheliny Power RS

Nie ma co ,postęp jest wyrażny !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie jestem za kompletem opon - taka sama marka i model na przodzie i tyle.

 

A warto pomyśleć, że opona przednia i tylna to uzupełniający się komplet między innymi poprzez:

- skład - mieszankę zapewniającą równomiernym osiąganiem temperatury roboczej, przyczepność itp. 

- kształt bieżnika - gdzie przednia i tylna opona uzupełniają się w odporwadzaniu wody minimalizując niebezpieczeństwo uślizgu

- przekrój poprzecznym gdzie obie opony muszą "współgrać" na zakrętach, podczas manewrów hamowania i przyspieszania. 

 

Założenie nawet najlepszych opon, które wygrywają w testach i są polecane przez przez (sponsorowaną) prasę motocyklową, ale różnych, a więc o różnych parametrach - to jak chodzenie w dwóch różnych butach. Druciarstwo i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Gdzie można dostać, lub jak szukać takich redukcji, adapterów, przejściówek na wentylki, żeby był on pod kątem, w celu wygodniejszego pompowania? Bo mam pistolet z prostą końcówka, gdzie jest mi trudno nałożyć go na wentyl, bo wąż też jest dość sztywny, a taki adapter by mi super rozwiązał temat. Na czas pompowania nakładam ten adapter, a na niego dopiero pistolet. Bylem w dwóch zakładach oponiarskich, ale nic takiego nie mają. Chyba że w jakimś innym, specjalnym sklepie tego szukać? W ostateczności internet, tylko jak to fachowo nazwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś w tym stylu właśnie :) pierdoła prawie nic nie kosztuje, a przesyłka cztery razy tyle pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

To może i ja zadam pytanie ;)

Generalnie temat CASIJASa natchnął mnie do sprawdzenia jak sprawa z gumami się ma (bo używane, używanymi, ale jak mam dołożyć 100~200 zł, to wolę nowe)

Info wstępne:

Sprawa dotyczy Bandita 600 2 Gen - zakładam, że gumy 120/60 17" oraz 160/60 17" są dobrym punktem początkowym?

 

Jeśli chodzi o model, to pewnie wymienię te najbardziej popularne, ale chyba nie ma sensu wymyślać koła na nowo:


Jakieś przeciwwskazania / uwagi?

Kilkukrotnie były chwalone PIRELLI ANGEL ST, więc nie ukrywam, że się trochę w ich stronę skłaniam.

Edytowane przez Hirad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zajeździłem dwa komplety Diablo Strada na Bandziorze. Do normalnej jazdy, bez szaleństw jak na torze, są bardzo dobre. Nie zauważyłem żadnych minusów. W B12 tył wytrzymał 18-20 tyś. km  przód trochę więcej ale i tak wymieniałem zawsze razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnym zjawiskiem jest fakt, że po przejechaniu już 5500 km na nowych gumach czuję pod ręką płaskość na wierzchu opony? W 90% jazda to trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest normalne, znak że zrobiłeś z opony kartofla może być winne za niskie ciśnienie ale w twoim przypadku będzie to styl jazdy ;). Diablo Strada dobre to tylko to że są trwałe, jak batlaxy a po za tym nie trzymają na mokrym suchym i ogóle , długi czas nagrzewania, a myślisz że dlaczego casijas je wymienia ;). Pr2 3 jak dla mnie super opony ale to opony turystyczne do dzidowania się nie nadają.teraz właśnie je też chcę metzelera i angele potestowac bo same dobre opinie o nich slysze

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej strady trwałe i nic więcej

 

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny a gdzie ty po torze jeździsz? Strady nie tylko trwałe, jak dla mnie bardzo dobre. Ja pamiętam jeszcze czasy jak były tylko jakieś Stomile albo Barum do Jaw i MZetek. Nie było nic innego to i te były dobre ale na mokrym śliskie jak cholera :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po torze nie jeżdżę ale z plusów to mają tylko trwałość tak jak legendarne batlaxy oryginały w bandziorze miałem w dziorze i więcej nie założę nie mówiąc o przyczepności i na mokrym bo to wogole porażka taka jest moja opinia zresztą nie tylko moja można poczytać u nas jak i w necie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O oponach temat taki sam jak o olejach. Można by pisać i pisać. Tyle opinii ile użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Pilot Road 2/3 i Metzelerów Z8 powiem tak: Jeden ze znajomych (FZ6) ma PR 2 i sobie chwali, drugi ze znajomych (Hornet 2011r.) ma PR3 i nie narzeka na nic. A w internecie można przeczytać, że trójki to jest porażka. Natomiast ostatnio mechanik mi mówił, że PR2 to jest tandeta i w BMW jego żony uślizgi łapie co chwilę. Ja natomiast dwa tygodnie śmigam na Z8 i kleją się bardzo fajnie. Przyznam, że czuję się bezpiecznie :D

Podsumowując, co nowe to dobre, warto brać renomowanego producenta w dobrej cenie i wszystko powinno być okej. Oczywiście rozróżniając opony torowe i turystyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanikom nie ma co ufać , choć są wyjątki np Cirus :D a reszta wciśnie Ci tandetę w jak najwyższej cenie żeby zarobic

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja zadam pytanie ;)

Generalnie temat CASIJASa natchnął mnie do sprawdzenia jak sprawa z gumami się ma (bo używane, używanymi, ale jak mam dołożyć 100~200 zł, to wolę nowe)

Info wstępne:

Sprawa dotyczy Bandita 600 2 Gen - zakładam, że gumy 120/60 17" oraz 160/60 17" są dobrym punktem początkowym?

 

Jeśli chodzi o model, to pewnie wymienię te najbardziej popularne, ale chyba nie ma sensu wymyślać koła na nowo:

Jakieś przeciwwskazania / uwagi?

Kilkukrotnie były chwalone PIRELLI ANGEL ST, więc nie ukrywam, że się trochę w ich stronę skłaniam.

 

Przerabiałem temat opon przy okazji zmiany w moim GSX-fie

Z mojej wiedzy i doświadczenia polecam

albo Angele albo PR 2 lub już 4.

PR 3 mają ponoć problemy z wczesnym ząbkowaniem.

Zarówno pirelki jak michelinki są bardzo dobre i na suchym i na mokrym.

O PR 4 mogę dodać ,że są też trwałe (guma jest dwuskładnikowa ),

przelatałem na nich ok. 14 kkm (silnik 1250 ) i dopiero pojawiły się 

pierwsze i minimalne objawy zużycia.

A pomiędzy fabrycznymi batlaxami a PR 4 jest po prostu przepaść,

oczywiście na korzyść michelinek.

Ale w halince mam fabryczne batlaxy ,tylko ,że BT 16  ( a nie 21 jak w bandicie ),

i te są naprawdę bardzo dobre,także na mokrym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie skończy się na angel st bo tańsze. Ja się długo na nich nie nalatałem bo moto poszło do Moreno z przebiegiem opon 3 tyś z hakiem i jeszcze aniołka było widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę odnieść swoje doświadczenia w jeździe PR4 na SV100. Przelatałem ok. 10 tys km na tych gumach i zero awaryjnych uślizgów koła. Motocykl jak każdy wie, trochę mocy ma, mocne hamowanie silnikiem. Nigdy nie odczułem żeby opona zachowała się w sposób nieoczekiwany. Jak skończę opony w Bandycie to pewnie też założę do niego PR4, ewentualnie Nexty. Typowo torowe opony są mi zbędne, więc o nich się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat opon przy okazji zmiany w moim GSX-fie

Z mojej wiedzy i doświadczenia polecam

albo Angele albo PR 2 lub już 4.

PR 3 mają ponoć problemy z wczesnym ząbkowaniem.

Zarówno pirelki jak michelinki są bardzo dobre i na suchym i na mokrym.

O PR 4 mogę dodać ,że są też trwałe (guma jest dwuskładnikowa ),

przelatałem na nich ok. 14 kkm (silnik 1250 ) i dopiero pojawiły się 

pierwsze i minimalne objawy zużycia.

A pomiędzy fabrycznymi batlaxami a PR 4 jest po prostu przepaść,

oczywiście na korzyść michelinek.

Ale w halince mam fabryczne batlaxy ,tylko ,że BT 16  ( a nie 21 jak w bandicie ),

i te są naprawdę bardzo dobre,także na mokrym

 

Wszystkie pr michelina są dwuskładnikowe tzn 2ct
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś dostęp do potorówek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.