Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.12.2019 o 13:19, adi234 napisał:

Mam tylko wątpliwości czy różnica w cenie jest odpowiednio proporcjonalna do przebiegu.

Obecnie wrucilem do ST.😁.

Sam jestem ciekawy jaki przebieg wykręcisz na wersji ST.  To jest opona do lżejszych motocykli.
Na GT można zrobić 25-30 tyś km w zależności od stylu jazdy. Są tacy co robią i większe przebiegi, ale to na swoje ryzyko.
Na ST nie dojeździsz do 20 tyś. Ale jak ktoś w rok robi małe przebiegi to może warto założyć ST.  Poczekamy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J a w B6.5 na ST zrobiłem 23.5tyś na tyle.

Przód ma obecnie ponad 22 tyś i jeszcze trochę posłuży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek wszystko zalezy od stylu jazdy i motocykla, moj klient na st zrobil na tyle 24 tys km fz6, u mnie na tyle zrobila rowno 11 tys lm w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cirus ,bo widocznie hajki tak mają ,ha,ha  

U mnie trzecia opona z tyłu leci ,wszystkie dożywają +/-  11 kkm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PiotrekBe napisał:

Sam jestem ciekawy jaki przebieg wykręcisz na wersji ST.  To jest opona do lżejszych motocykli.
Na GT można zrobić 25-30 tyś km w zależności od stylu jazdy. Są tacy co robią i większe przebiegi, ale to na swoje ryzyko.
Na ST nie dojeździsz do 20 tyś. Ale jak ktoś w rok robi małe przebiegi to może warto założyć ST.  Poczekamy, zobaczymy.

Nie sądzę abym wytrzymała więcej jak 8ts. No ale powiedzmy że tyle wytrzyma.

Sprawdziłem i wyszło że na GT zrobiłem 11ts.

Z tąd też mojej wątpliwości czy opłaca się przepłacać za GT i zyskać te 3 ts.

W moim przypadku chyba lepiej wyjdę na ST😁.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ja już zgłupiałem , to która oponkę lepiej wziąć do jazdy głównie po mieście ST czy GT? A może z racji tego ze jestem żółtodziobem i jeżdżę powoli to mogę wziąć coś tańszego co również polecacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kubarescue napisał:

Ja już zgłupiałem , to która oponkę lepiej wziąć do jazdy głównie po mieście ST czy GT? A może z racji tego ze jestem żółtodziobem i jeżdżę powoli to mogę wziąć coś tańszego co również polecacie? 

Bierz ST.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczynasz na B6, jeździsz powoli, będzie to dla Ciebie praktycznie pierwszy sezon, chcesz jeździć niewymagająco czyli tylko po mieście - ST w zupełności Ci wystarczy, a nawet bym powiedział będzie duży zapas co do Twoich wymagań. Jak masz wątpliwości poczytaj opinie innych połowa PBC jeździ na ST, niektórzy nawet na B12, albo poszukaj testów opon. 

https://www.motocykl-online.pl/testy/Test-opon-turystycznych,13168,1
https://www.moto-opony.net/test-opon-motocyklowych/

 

ssd.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bytian napisał:

Bierz ST ,a testy sobie poczytaj i wybierz ST.😁.

Testy fajnie wyglądają na papierze a dla początkujących nic nie wnoszą.

Gdzieś dość dokładnie opisywałem te opony i to nie tylko moje zdanie ale wiele osób je chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że opony trochę jak buty, trzeba dobrać pod swoją stylówe -jazdy. Sam uwielbiam Metzelery,  chociaż były jakieś incydenty z Pirelli oraz super hiper Bridgeston za milon monet to jednak wracam do swojej marki i najlepiej się w nich czuję :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Franio a jaki jest twój ulubiony model jeśli można wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1986 roku, Metzeler  (produkcja oponn) nalezy do Pirelli.

Hmm, ciekawe jaki to ma wplyw na strone techniczna jak i jakosc tych opon?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zwrócić uwagę na bardzo wyrównany poziom tych opon w teście,

6 opon ,a różnice zawierają się w 3  pkt. przy poziomie punktacji rzędu 137 pkt.

W praktyce oznacza to ,że te opony różnią się niuansami ,których normalny Kowalski

nie będzie w stanie odczuć,szczególnie że nie będzie miał możliwości przetestować

jednej po drugiej na tym samym motocyklu w porównywalnych warunkach drogowych.

 

Ja swego czasu, po fabrycznych kartoflakach batlaxach w bandicie, panicznie się bałem

mokrego ,bo tamte opony na deszczu dawały ciała na całego ! Wybrałem zatem wtedy

nowość ,czyli michelinki PR 4 ,które w tamtym momencie wyraźnie wyprzedziły konkurencję 

pod względem jazdy na mokrym ,bo to wtedy był dla mnie priorytet !

Ale od tego czasu wiele się zmieniło ,a poziom czołowych opon wyraźnie się podniósł

i wyrównał .Nawet jeśli jeździ się niezbyt dobrze i nie wykorzystuje pełnego potencjału

opon,to i tak warto dobre mieć ,bo mogą się przydać ich możliwości np. podczas hamowania awaryjnego !

I oczywiście nie myślę w tym momencie o oponach sportowych ,a bardziej uniwersalnych.

49 minut temu, pioter napisał:

Od 1986 roku, Metzeler  (produkcja oponn) nalezy do Pirelli.

Hmm, ciekawe jaki to ma wplyw na strone techniczna jak i jakosc tych opon?

 

 

A od kilku lat Pirelli należy do Chińczyków !

I praktycznie każda marka oponiarska na całym świecie ,no może z wyjątkiem tych

w Korei Płn., należy do 4 czy 5 globalnych grup oponiarskich .

Edytowane przez mariuszn2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mariuszn2 napisał:

A od kilku lat Pirelli należy do Chińczyków !

I praktycznie każda marka oponiarska na całym świecie ,no może z wyjątkiem tych

w Korei Płn., należy do 4 czy 5 globalnych grup oponiarskich .

 

 

I to jest powodem tak zrownanych wynikow testow

 

 

Ps.

 

Macie tez tak, ze cytaty podczas edycji pokazywane sa w ciemnej szarej czcionce na czarnym tle?

G...o widac i jak tu efektywnie cos pisac   :(

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pioter napisał:

Macie tez tak, ze cytaty podczas edycji pokazywane sa w ciemnej szarej czcionce na czarnym tle?

G...o widac i jak tu efektywnie cos pisac   :(

Też tak mam. Powiem więcej - podczas cytowania selektywnego tekst pod tym cytatem podświetlony jest bardzo jasnym tłem, przez co to niewiele widać. A już czymś niezrozumiałym jest, kiedy podczas zwrócenia się konkretnie do mnie w czacie kolor tekstu jest całkowicie na biało, przez co w ogóle nie widać co jest napisane. Miałem przypadek, że ktoś do mnie się tam zwrócił, a ja dopiero po kilku dniach i to dopiero przez przypadek zobaczyłem, że było to kierowane do mnie, bo niechcący cały tekst mi się zaznaczył. Pisałem już o tym problemie ale bez echa...

Tak na marginesie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre opinie mają tez Pirelli Scorpion Trail 2 i sa w fajnej cenie, ktoś używa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kubarescue napisał:

Bardzo dobre opinie mają tez Pirelli Scorpion Trail 2 i sa w fajnej cenie, ktoś używa?

Tylko że to opona przeznaczona do motocykli typu enduro (90% asfalt / 10% lekki teren) a nie do typowych motocykli szosowych. 

Swoją drogą przeglądając ofertę Pirelli zaciekawiły mnie nowe Angele GTII - ciekawe jak się mają do sprawdzonych Angeli GT. Jest dużo bardziej ponacinana więc prawdopodobnie będzie jeszcze lepsza na mokrej nawierzchni.

Czekam na testy bo mi się spodobała

https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-tyres/sheet/angel-gt-ii

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kubarescue napisał:

@Franio a jaki jest twój ulubiony model jeśli można wiedzieć?

 

Oczywiście Top of the Top  Sportec M7RR, ale i poprzednie modele tj. Z6, Z8, M5 też są super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Franio napisał:

 

Oczywiście Top of the Top  Sportec M7RR, ale i poprzednie modele tj. Z6, Z8, M5 też są super.

No to powiedz ile wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin Pilot Road 2 na tyle w 650 może i 40.000 km wytrzymać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, seebst napisał:

Michelin Pilot Road 2 na tyle w 650 może i 40.000 km wytrzymać :D

Nie wierzę 😁.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym paręnaście wątków temu. W sezonie robię ponad 20.000 km. Ta opona mi wystarczyła na dwa sezony. Chyba 43.000 km jeśli dobrze pamiętam. Ale to była raczej spokojna jazda, bez szaleństw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wozisz motocykl na lawecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to nie ja :D

Wtedy, można by powiedzieć, że zaczynałem dopiero przygodę. W 2019 roku guma zaliczyła Rumunię i Alpy. Przejechała 20k. Jest nadal okrągła, ale bieżnika znacząco już ubyło. Lada moment i ograniczniki będą na wierzchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kaniosz napisał:

Tylko że to opona przeznaczona do motocykli typu enduro (90% asfalt / 10% lekki teren) a nie do typowych motocykli szosowych. 

Swoją drogą przeglądając ofertę Pirelli zaciekawiły mnie nowe Angele GTII - ciekawe jak się mają do sprawdzonych Angeli GT. Jest dużo bardziej ponacinana więc prawdopodobnie będzie jeszcze lepsza na mokrej nawierzchni.

Czekam na testy bo mi się spodobała

https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-tyres/sheet/angel-gt-ii

 

 

Dobrze prawisz ,Scorpiony do bandita raczej nie pasują 

Ale Angele GT  II wyglądają ciekawie (bieżnik ) i można się spodziewać

postępu ,czyli że będą jeszcze lepsze od zwykłych "aniołków " !

18 minut temu, Krzysztof napisał:

Wozisz motocykl na lawecie?

 

Dobre 😀😄🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.