Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, Bytian napisał:


Jak to teraz wygląda cenowo ? Rozumiem, że standardowe rozmiary do B6 wziąłeś ? I jakie doty ?

 

Tak rozmiary standardowe czyli 120/60r17 oraz 160/60r17 , opona na tył 290zł a na przód 260zl ceny już z wysyłką. Obie z 2019r 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Poleci ktoś jakieś dobre wentylki kątowe? Solidne, może i markowe - coś co będzie ładnie wyglądać, ale będzie trwałe. Od razu mówię, że tych tanich alu z allegro za 5 zł nie chcę. Jakoś nie przemawia to do mnie.

 

I jeszcze jedno pytanie. Chciałbym sobie nanieść białym markerem na oponie napis. Kiedy ro mogę zrobić - jak mam oponę w ręku, jeszcze przed założeniem jej na felgę, czy może lepiej już po założeniu jej i napompowaniu? Czy nie ma to znaczenia?

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seebst napisał:

Poleci ktoś jakieś dobre wentylki kątowe? Solidne, może i markowe - coś co będzie ładnie wyglądać, ale będzie trwałe. Od razu mówię, że tych tanich alu z allegro za 5 zł nie chcę. Jakoś nie przemawia to do mnie.

 

I jeszcze jedno pytanie. Chciałbym sobie nanieść białym markerem na oponie napis. Kiedy ro mogę zrobić - jak mam oponę w ręku, jeszcze przed założeniem jej na felgę, czy może lepiej już po założeniu jej i napompowaniu? Czy nie ma to znaczenia?

Dobry patent z kątowymi wczoraj pompiłemi jak mnie to wkur*** jak ledwo przeciskasz końcówkę pomiędzy tarczę a wentyl grrr :D może najlepiej z serwisu wziąć i zrobić to przy okazji wymiany gum / wyważenia 😛 

W takie białe napisy bawiłem się w skuterze - ogólnie nie polecam biały marker z czasem robi się żółty + kruszy się chyba, że będziesz poprawiał i Ci się chce :) Najlepiej chyba by było napompować, żeby się guma rozeszła i wtedy malować, a następnie zakładać bo z kołami na maszynie to już trza się gimnastykować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2020 o 21:31, Cirus napisał:

Nada się co najwyżej do spalenia bo to gniot straszny ale jako zapas można mieć w garażu.

Gdzieś czytałem ,że opona nawet dobra nie powina byc na moto dłużej niż 4lata ,sezony ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, seebst napisał:

Poleci ktoś jakieś dobre wentylki kątowe? Solidne, może i markowe - coś co będzie ładnie wyglądać, ale będzie trwałe. Od razu mówię, że tych tanich alu z allegro za 5 zł nie chcę. Jakoś nie przemawia to do mnie.

 

I jeszcze jedno pytanie. Chciałbym sobie nanieść białym markerem na oponie napis. Kiedy ro mogę zrobić - jak mam oponę w ręku, jeszcze przed założeniem jej na felgę, czy może lepiej już po założeniu jej i napompowaniu? Czy nie ma to znaczenia?

Mam takie cóś 😉 tak wygląda na feldze i w zestawie dostajesz takie "cóś"  lecz aby było to funkcjonalne to musisz dokupić takie "cóś" np  https://allegro.pl/oferta/przedluzka-do-zaworow-katowa-90-stopni-7371586845?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTI5Njg4OTEANjk2NzUA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=54e68f53-4390-4609-9715-67f858d2067d

Mam na stałe skręcony zawór-wentyl z taką końcówką ,leży w kufrze w etui po okularach i nie ma problemu z pompowaniem tym bardziej że na stacjach paliwowych końcówki są słusznych rozmiarów.Jeżeli nie widzisz problemu aby wentyl do pompowania wozić w kufrze to polecam.

DSC_3646.JPG

DSC_3650.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej średnicy jest otwór w feldze pod wentyl? Chcę kupić nowe, ale jest kilka średnicy i nie wiem jaki wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie opon wulkanizator założył , a średnica standardowa czyli nie wiem jaka 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomagasz... :D

Jest 8.3 i 11.3 i cholera wie jaka dziura tam siedzi :D

Nigdy do tego nie przywiązywałem uwagi, nie interesowałem się tym. Wulkanizator założył i było ok. Ale że teraz chcę kupić w końcu takie jakbym chciał mieć, a że sprzedawcy też sprawy nie ułatwiają, bo mają aż dwa rodzaje - więc skąd ja mam to wiedzieć? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, seebst napisał:

Nie pomagasz... :D

J

Zmieniasz to obetnij aktualny wentyl 😂 i na bank będziesz wiedział jaki otwór "ciebie" interesuje 🤣 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem wiercić "otwór" i doszedłem do konstruktywnych wniosków, ale mało mówiących mi. Znalazłem katalog wentyli. Poszukałem, jaki rodzaj jest zastosowany w naszych felgach i wyszło, że to: TR412

Ale pod tą nazwą kryją się w dalszym ciągu dwa rodzaje dziur - 8.3 i 11.3

Wrzucam dwie fotki, może wam się uda rozgryźć, o co w tym wszystkim chodzi?

 

 

20200402_181726.jpg

20200402_181751.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam klasykę 11.3

Raz tylko w BBS miałem mniejszy wentyl i gumiarz strasznie klną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem wentylki, aluminiowe, kątowe. Jednak nakrętką od spodu jest bez zabezpieczenia przed odkręceniem. Czy zakręcając ją, jest ryzyko, że sama się może odkręcić? Kupiłem klej do niebieski gwintów. Będzie to dobry pomysł? I czy jeśli trochę tego kleju wyjdzie spoza nakrętki i najdzie na gumowy oring to coś się stanie? Bo ewentualne takie ryzyko istnieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie nie potrzebujesz nic robić . Odrobine kleju nie zaszkodzi ,ale ja mam już ponad 5 lat zamontowane wentyle i nic nie popuściły . Tylko z dokreceniem uwazaj z uczuciem albo najlepiej z kluczem dynamometrycznym . Nie chce zgadywac ale to jest około 10Nm


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
17 minut temu, seebst napisał:

Się Kuźwa nacieszyłem nowymi oponami...

 

20200427_181713.jpg

20200427_175539.jpg


Będziesz miał okazję poćwiczyć kołkowanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam marudzisz. Wykręć i zobacz czy schodzi. 

Ja niedawno wyjąłem gwóźdź. Tak około 1 cm.Wbity z boku opony. Znaczy w zakręcie musiałem go chwycić. I nic się nie dzieje. Tyle że przez pierwsze dni częściej ciśnienie sprawdzałem.

A wyglądało tak

 

20200422_160116.jpg

20200422_160129.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wkręt ma z 5 cm długości. Lekko go wykręciłem i uchodzi powietrze. Jutro zawiozę do klejenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, seebst napisał:

Się Kuźwa nacieszyłem nowymi oponami...

 

20200427_181713.jpg

20200427_175539.jpg

Takiego spaxa złapać to trzeba umieć.....

 

Ale żeby 5cm się wbiło ,czy to nie trochę dziwne? Musiałby gdzieś stać na sztorc

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, seebst napisał:

Ten wkręt ma z 5 cm długości. Lekko go wykręciłem i uchodzi powietrze. Jutro zawiozę do klejenia. 

 

Oooo to się okazuje ,że nie trzeba w Alpy jechać ,aby gumę złapać ? 😉

Ja mam już nową oponę na tył ,ale do tej pory jeżdżę na tej starej z dziurą,

z zeszłorocznego wypadu w Alpy ,ale załataną pianką ! I tak już ze 4 tys. km

na niej wykręciłem !

Ale nową zakładam lada chwilę !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona zaklejona.

A jaki w ogóle jest sens wyważania tylnej opony? Daję koło, wyważą. Wszystko ładnie, pięknie. Założę zębatkę i wszystko się rozjeżdża. Zakładam łańcuch to już w ogóle wszystko traci sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka w porównaniu do masy tylnego koła mało waży 

i ze względu na kształt mało wpływa na wyważenie .

A po co wyważenie ? Szybko byś się przekonał ,jakbyś nie wyważył ! 😜

W samochodach ,szczególnie z przednim napędem ,można wyważyć

nie tylko same koło z oponą ,ale także całą masę nieresorowaną ,czyli

także przeguby tarcze itd.jako całość . Dokonuje się tego z kołem 

zamontowanym do samochodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie test, kiedy zakładałem koło z nową oponą. Koło będąc na ośce w każdej pozycji zatrzymuje się, więc było dobrze wyważone. A kiedy założyłem zębatkę i znów na ośkę wsunąłem to zaczęło już odjeżdżać, po zatrzymaniu koła kręciło się w drugą stronę do najcięższego punktu na samym dole koła. Więc dało mi to mocno do myślenia. A przecież jeszcze łańcuch dochodzi i jego drgania podczas pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dzisiaj w końcu wymieniłem tylną oponę w halince ,3 raz założyłem ponownie

pirelki diablo III. Ale stara wymieniana opona była zaklejana pianką podczas zeszłorocznego wypadu 

w Alpy . Wszyscy mnie straszyli ,że w serwisie mnie pogonią za tą piankę !

Sam byłem ciekaw jak to będzie wyglądało po demontażu opony .

I co ? Nic ,nic wielkiego się nie wydarzyło .Tzn . nie było żadnego śladu po piance do łatania 

opon ,żadnych cudów ,oblepionej felgi i innych takich sensacji ! Po bardzo wnikliwych oględzinach

można było dostrzec cieniutką ,bardzo równo rozprowadzoną po wnętrzu opony warstewkę pianki !

Nawet w zaworze wymieniono tylko maszynkę !

Zapewne to zasługa dopasowania się do instrukcji użycia ,czyli po aplikacji pianki natychmiastowej 

jazdy pomimo sikającej pianki z dziury ! No i bardzo się przydała pomoc Fida w tej akcji ! Jeszcze raz 

dzięki .

Dodam jeszcze ,że po przedziurawieniu i aplikacji pianki na tej gumie nakręciłem ponad 3 kkm ,

normalnie ,bez żadnych ubytków powietrza .

Wniosek jest prosty ,pianka nie taka straszna i daje radę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie :) po 5 latach nie używania mojego motocykla, zacząłem znów na nim jeździć , hurra! Muszę na szybko wymienić opony.
Dotychczas jeździłem na michelin pilot road (dot 2011, dlatego zmieniam, mimo że mięsa na nich jest jeszcze duuużo). Co będzie lepszym wyborem:
Michelin pilot road 2 (albo jakiś inny pilot road, pilot power czy coś tam- zatrzymałem się na pilot road :D ) czy Pirelli Angel ST ? Motór to B12, jazda spokojna, turystyczna, ale dotychczasowe opony też czasem dla funu zamykałem na winklach. Przyjmijmy jednak, że jazda turystyczna, mam zamiar pojeździć z pasażerem i kuframi więc bez szaleństw :)  może kilka wypadów na tor- ale raczej nie po to by urywać setne sekund i cisnąć na maxa.

Która z opon lepiej trzyma na mokrym ? Ogólnie skłaniam się ku Pirelli (cena) i właściwie wczoraj miałem już zamawiać, no ale nie zaszkodzi spytać, tym bardziej że wypadłem trochę z obiegu.

Edytowane przez Tybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.