Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Rozglądam się za opokami do Bandita 12.5. Głównie turystyczna jazda, lecz zdarzyło mi się zjechać na nieutwardzone drogi. W pierwszym momencie zdecydowałem się na Angele, lecz rzuciły mi się w oczy opony Pirelli MT 60 RS.

Czy ktoś miał jakieś doświadczenia/montował tego typu oponki do Bandziora? Ma to sens? Czy straci swoje właściwości przy jeździe w deszczu/zużyje sie szybko na asfalcie/ogólnie słaby pomysł i nie warto?

 

 

tyre.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj ten materiał 

W którymś momencie nasz forumowy kolega @Emilian przedstawia tego typu opony, które będzie zakładać. Został wywołany do tablicy, więc się wypowie zapewne :)

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Mam pytanie, do 1250 lepsze są Michelin Pilot Road 5 czy Road 5 GT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby GT bo to do cięższych maszynek i mięsa starczy na dłużej tak mi się widzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rafal733 napisał:

Mam pytanie, do 1250 lepsze są Michelin Pilot Road 5 czy Road 5 GT?

Czwórki miałem GT a piątki na początku nie miały oznaczenia GT , w zeszłym sezonie dodali oznaczenie bo coś tam zrobili więcej . Bierz GT 😉

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ile km robisz, jak jeździsz itp.  Czy tą GT zjedziesz powiedzmy w pięć lat, czy nie lepiej kupić taniej zwykłą np 2-3 letnią i znów wymienić. Zawsze masz świeża gumę. Jak robisz dużo kilometrów to też bym brał GT. Edit 2-3 letnią oczywiście nową fabrycznie 🙂

Edytowane przez kazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

GSF 650, mam opony:

przód 2017

tył 2014.

Opony w idealnym stanie, żadnych spękań itd. Ze względu na wiek zastanawiam się czy wymieniać je już teraz (ze względu na dużo obowiązków + wesele i przeprowadzka niedługo więc załatwiania od groma to za dużo w tym sezonie nie pojeżdżę. Co byście powiedzieli, wymieniać je już teraz natychmiast czy na spokojnie dojeździć do końca sezonu i kupić świeżynki na wiosnę? Myślałem nad Angel ST, ale zdania są podzielone. Planowałem przeznaczyć powiedzmy 700-800zł na opony przód + tył. Znajdzie się jakaś lepsza alternatywa od Angeli?

Jazda póki co mega spokojna - pierwsze moto, świeżo po kursie, a i jakoś nie kusi mnie odkręcać :) to autem szybciej jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmienił.

To jedyna rzecz która łączy Cię z asfaltem.

Nie oszczędzamy i nie czekamy.

Każde opony z półki premium będą dobre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Evan napisał:

GSF 650, mam opony:

przód 2017

tył 2014.

Opony w idealnym stanie, żadnych spękań itd. Ze względu na wiek zastanawiam się czy wymieniać je już teraz (ze względu na dużo obowiązków + wesele i przeprowadzka niedługo więc załatwiania od groma to za dużo w tym sezonie nie pojeżdżę. Co byście powiedzieli, wymieniać je już teraz natychmiast czy na spokojnie dojeździć do końca sezonu i kupić świeżynki na wiosnę? Myślałem nad Angel ST, ale zdania są podzielone. Planowałem przeznaczyć powiedzmy 700-800zł na opony przód + tył. Znajdzie się jakaś lepsza alternatywa od Angeli?

Jazda póki co mega spokojna - pierwsze moto, świeżo po kursie, a i jakoś nie kusi mnie odkręcać :) to autem szybciej jeżdżę.

 Neonkin ma absulatną rację, opony która nawet dobrze wyglądają nie są spękane, nie muszą być ok. Guma starzeje się z wiekiem, kilometrami, cyklami rozgrzewania i chłodzenia, także mogą wyglądać ok a ich właściwości są dalece od oczekiwanych. Zaskoczą Cię zawsze w mniej odpowiednim momencie, szczególnie jak masz mało doświadczenia i kiepska opona może nie wybaczyć błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Luke napisał:

 Neonkin ma absulatną rację, opony która nawet dobrze wyglądają nie są spękane, nie muszą być ok. Guma starzeje się z wiekiem, kilometrami, cyklami rozgrzewania i chłodzenia, także mogą wyglądać ok a ich właściwości są dalece od oczekiwanych. Zaskoczą Cię zawsze w mniej odpowiednim momencie, szczególnie jak masz mało doświadczenia i kiepska opona może nie wybaczyć błędu.

Ja napiszę tak. 6 miesięcy w gipsie, bo zaoszczędziłem na przodzie ( została stara oponka bo ładnie wyglądała), o kosztach odbudowy motocykla nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to czy zmienię je teraz, czy zmienię na wiosnę to różnicy dużej nie będzie. Tylko teraz w co tu celować.. Widzę, że zdecydowanie dużo forumowiczów i ludzi z grup na facebooku jeździ Angel ST, ale zdarzają się też negatywne opinię. Jakaś alternatywa godna polecenia? Metzeler Z8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś początkującym motocyklistą to zmiana ich od razu będzie dobrą decyzją. A to duża różnica.

Jest tu koleś na PBC co zapierd. na Angelach i sobie chwali.

Jest tu też wielu zwolenników Michelinów.

A niektórzy latają tylko na metzelerach. I to miękkich mieszankach.

Dla Ciebie ważne by guma była świeża i szybko się nagrzewała bo zwiększa przyczepność przez co też więcej wybaczą.

A jeśli jeździsz spokojnie to każde się sprawdzą z grupy w/w opon.

Przy kolejnych oponach będziesz wiedział czego szukasz i czego od opon oczekujesz.

Co jeden to inna opinia. Taka prawda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nic, zamawiam póki co Angele :) zobaczymy, może akurat mi podpasują i zobaczę czego oczekuję od opon.

Co do jazdy to faktycznie, stówki jeszcze nie widziałem :D szybciej autem jeżdżę. Zabudowany 50-60, poza do 90 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w szkolenie.

Na prawdę pomagają.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to najrozsądniejszy wybór :)

Jakieś konkretne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero będę się rozglądał. Może coś polecisz? Najlepiej na śląsku :) póki co dużo innych spraw na głowie i zwiedzam sobie okolice które znam tyle że z perspektywy moto a nie 4 kółek :) od piątku od odebrania prawka 300km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Evan napisał:

Dopiero będę się rozglądał. Może coś polecisz? Najlepiej na śląsku :) póki co dużo innych spraw na głowie i zwiedzam sobie okolice które znam tyle że z perspektywy moto a nie 4 kółek :) od piątku od odebrania prawka 300km.

na śląsku mogę polecić Ci szkolenie w OSK Pionier w Żorach, w sumie to miałbyś niedaleko. Kilka razy w roku organizują doszkalanie typu "Miejskie manewry" a także regularnie jeżdżą na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorat w Zabrzu również organizuje jakieś szkolenia.
Co do opon mam Angele ST w GSX1250FA i nie mogę narzekać, na torze jakoś kleją

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Srapatapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno warto uderzyć do Janusza z JCGroup 

Świetny koleś i szkolenia fajne.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Evan napisał:

W sumie to czy zmienię je teraz, czy zmienię na wiosnę to różnicy dużej nie będzie. Tylko teraz w co tu celować.. Widzę, że zdecydowanie dużo forumowiczów i ludzi z grup na facebooku jeździ Angel ST, ale zdarzają się też negatywne opinię. Jakaś alternatywa godna polecenia? Metzeler Z8?

Z8 mogę polecić. Zmiana na drugi komplet i same pozytywy z jazdy na tych oponach. Mam  o oznaczeniu M/C czyli opony dwuskladnikowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem ANGEL GT 2 lub Michelinki (dla mnie to prawie to samo)

 

Jak zaczynasz to najważniejsze, żeby mieć świeżą oponę i spokojnie ją ujeżdżać a później następne opony już będziesz wiedział więcej czego chcesz od opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wleciały nowe gumy - Angel ST rocznik 2021.. tyle że dałem ciała i to ostro.

Na przód zamontowałem 120/70/zr17 ( sugerowałem się oponą która była założona ), przeglądając serwisowke powinna być 120/60/zr17. Zamawiać 120/60 i wymienić jeszcze raz a tą próbować odsprzedać? Byłbym stratny z 2 stówki na zmianie profilu. Ma to jakieś duże znaczenie w prowadzeniu i bezpieczeństwie ten wyższy profil? Patrząc na ankietę dużo osób też jeździ na 120/70. Taką też miałem zamontowaną wcześniej (zrobiłem na niej 300km i wymieniłem ze względu na dot)

Z tyłu normalnie 160/60/zr17 wpadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120/60 a 120/70 ma inny profil. W teorii moto na 120/70 powinno się lepiej trzymać się w zakrętach, bo przy stałej szerokość i większym profilu zwiększa się powierzchnia boczna. Motocykl również powinien chętniej się składać ze względu na bardziej "obły kształt opony". Niestety nie jest tak kolorowo, kąt główki ramy jest dobierany również do profilu opony. Wybierając oponę o wyższym profilu podnosisz przód, to powoduje że zaburzasz geometrię. Wyższy przód to "ociężały" motocykl i trudniej się przekłada z zakrętu w zakręt.

Mimo wszystko na drodze nie zauważalne prawie, na torze bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej się nie przejmować i przy następnej wymianie (czyli parę sezonów) wymienić na 120/60?

Na tor typowo co poganiać się nie wybieram, ale na jakiś kurs doskonalenia techniki jazdy mam zamiar się wybrać.

Taka wtopa  z zamówieniem :( no ale sugerowałem się oponą która była założona wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.