Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji wymiany laczkow przez kuzyna przegladalem troche net zeby mu jakos doradzic i natknalem sie m.in. na taki artykul:

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Test%20_opon_sportowo_turystycznych

Mysle ze w naszym szosowo turystycznym towarzystwie to przydatne porownanie opon, bo z tego co czytalem sa czesto przez kolegow wybierane:

-Michelin Pilot Road2 2CT

-Metzeler Roadtec Z6

-Pirelli Diablo Strada

-Continental Road Attack

-Bridgestone BT021

-Dunlop D 220 ST

-Avon Storm ST

Autor wytlumaczyl wszystko jak pastuch krowie na rowie, jasno wdlg. obranych kryteriow, wiec kazdy powinien znalezc cos istotnego dla siebie.

Dodam tylko ze testowane byly "stare" metzelery. Nowe Z6 interact sa dwuskladnikowe i to beda moj nastepny komplet do dziora. W kilofazerze mam Z6 z przodu i Z4(racing) z tylu i dre podnozkami az milo.

Mam nadzieje ze sie przyda... pzdr!

ja właśnie czytając testy mam zawsze wątpliwości czy to aby nie reklama...

przykładem może być wątek podany wyżej

a w nim txt

Drugie. Testy w mediach. Będąc na spotkaniu z moim odpowiednikiem u dostawcy w prywatnej rozmowie powiedziałem, że produkt który kupiłem oczarowany wynikami testu w znanym tygodniku jestem rozczarowany. Lipa. A on na to, że głupi jestem. I buch na stół segregator z umowami a tam jedna. "Reklamodawca zobowiązuje się do zakupu ... reklam pełno stronicowych... zleceniobiorca oceni produkt reklamodawcy przyznając nie mniej niż..." Ciąży na Tobie odpowiedzialność - nie daj się zwieść emocjom, bądź krytyczny.

Edytowane przez piotrekg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam powery 2ct zalozone w fazerze s2, nagrzewaja sie bardzo szybko nawet w zimniejsze dni, jak narazie wytrzymaly oko 15tys z czego wiekszosc to autostardy albo proste odcinki, na tyle widoczny staje sie pasek ze zuzycia na srodku opony, po kilkuset km na korsyce pokonywanej prawie ciagle bokiem troche sie to zniwelowalo ale w tym sezonie bede ja musial i tak wymienic.

W sieci kraza juz pogloski o nowych Pilot Roadach 3 z bieznikiem "konstelacja gwiazd" ;) przyblizony termin pojawienia sie ich to marzec 2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ujeżdża ktoś tutaj Pirelli Diablo Strady?

 

Bo słyszałem kilka dobrych opinii, ale ciężko mi było je zweryfikować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ujeżdża ktoś tutaj Pirelli Diablo Strady?

 

Bo słyszałem kilka dobrych opinii, ale ciężko mi było je zweryfikować...

 

 

ja jezdze, ale tylko na przodzie. lepiej sie klei od tego co bylo ori. - rzadziej strzeli ABS, ogolnie tania i dobra.

 

ale na tyl bym jej nigdy nie zalozyl - tylko 2CT.

 

 

pozdro

 

Daniel

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze, ale tylko na przodzie. lepiej sie klei od tego co bylo ori. - rzadziej strzeli ABS, ogolnie tania i dobra.

 

ale na tyl bym jej nigdy nie zalozyl - tylko 2CT.

 

 

pozdro

 

Daniel

Na jesieni założyłem komplet i nie narzekam. Przy niskich temperaturach ładnie trzymają , na mokrym też całkiem nieźle się sprawują , być może nie mam porównania z 2CT ale dlaczego od razu tak drastycznie?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandziorem jeździłem na Shinko, a potem zmieniłem na Conti RoadAttack i byłem bardzo zadowolony. W wielbłądzie najpierw miałem Metzeler Tourance, ale zmieniłem na Conti TrailAttack i też jestem zadowolony. Pewnie do następnego "motóra" też kupię Conti i nie będę się przejmował sponsorowanymi testami, "djułal-kąpałdami", gwiazdkami, punktami, ułamkami sekund w laboratoryjnych warunkach na torze, tylko nakręcę kolejne kilometry na Conti - bo lubię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może nie mam porównania z 2CT ale dlaczego od razu tak drastycznie?

 

kasa - na 1-mieszankowej zrobilem jakos ~6 tysi, teraz na 2-u jezdze juz ponad 12 tysi i ma miecha jeszcze na ladnych pare...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baldhead

A co myślicie o Dunlop RoadSmart Sportmax na tył? miał ktoś?

 

Moim zdaniem jest to bardzo ciekawa propozycja. Miałem zakładać qualifier'a, ale w warsztacie mieli RoadSmart'a, o kótrym wcześniej czytałem wiele dobrego http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Test_opon_sportowo_turystycznych_12070_ZR_17_i_18055_ZR_17_ więc w myśl zasady 'jak nie spróbujesz to się nie dowiesz' wybrałem RoadSmart'a.

 

Poprzednikiem był D208 (ledwo starczył na 6 k km) i byłem trochę niepewny mojej decyzji, ale zupełnie niepotrzebnie. Pierwsza jazda miała być spokojna, ale kapeć okazał na tyle dobry, że skusiłem się na przejażdżkę na porządne zawijasy jakieś 50 km od domu. Powtarzałem sobie, że to nowa opona i trzeba być ostrożnym, ale już po paru minutach była zamknięta po obu stronach. Prowadzenie i wyczucie na suchu jest bardzo dobre, ale dopiero w deszczu docenisz te oponki. Trzymają się naprawdę super, a przynajmniej dużo lepiej od D208, który lubił się uśliznąć na mokrym asfalcie. Na chwilę obecną nakręciłem około 5 k km od wymiany i jest jeszcze w połowie życia, więc spokojnie powinna wytrzymać do 10 k km. Za miesiąc będę wymieniał przód i wiem, że to będzie RoadSmart. Nie jest opona typowo sportowa, ale pozwala na naprawdę dużo, a przy tym nie znika w oczach. Osobiście polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moim zdaniem jest to bardzo ciekawa propozycja. Miałem zakładać qualifier'a, ale w warsztacie mieli RoadSmart'a, o kótrym wcześniej czytałem wiele dobrego http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Test_opon_sportowo_turystycznych_12070_ZR_17_i_18055_ZR_17_ więc w myśl zasady 'jak nie spróbujesz to się nie dowiesz' wybrałem RoadSmart'a.

 

 

 

Na przodzie zrobiłem już 7 tyś. i wygląda jak nowa, jak bym taką założył na tył to byłby już komplecik :) , za oponkę krzyknęli 639zł + wymiana gratis więc chyba się skusze. A ile się ceniła jak Ty kupowałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bierzemy pod uwagę stosunek cena/jakość to polecam obczaić Michelin Pilot Sport.

Akurat jest opcja taniego ich zakupu w rozmiarach:

120/60/17 55W

160/60/17 69W

180/55/17 HPX 73W

190/50/17 73W

 

Przykładowo zestaw do małego Dziorka na stronie mgm-moto.pl

to 665zł, ale (i tutaj dopiero się zaczyna opcja "tanio") jeżeli jesteśmy (bądź się podamy za :P ) forumowiczem honda-cbr.pl to możemy liczyć na upust. :)

 

Michelin Pilot Sport DOT 09 - 558zł

 

Sam się zastanawiam nad taką opcją, jeżeli Bandzior zostanie ze mną kolejny sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandziorem jeździłem na Shinko, a potem zmieniłem na Conti RoadAttack i byłem bardzo zadowolony.

a jakieś opinie o Shinko mogę prosić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Shinko 740 - przód i 741 - tył. Na razie mam je od jakichś 3 tys km i dużo Ci o nich powiedzieć nie mogę, ale w porównaniu z metzelerami ME, które miały 7 lat, to spisują się bardzo dobrze i jeszcze żadnych (odpukać) przygód z nimi nie miałem, a zdarzało się ją prawie zamknąć, brakowało ok. 0.5 cm.

Kupowałem je w Krakowie na Dygasińskiego - mają tam dobre ceny tych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przodzie zrobiłem już 7 tyś. i wygląda jak nowa, jak bym taką założył na tył to byłby już komplecik :) , za oponkę krzyknęli 639zł + wymiana gratis więc chyba się skusze. A ile się ceniła jak Ty kupowałeś??

 

Ja kupowałem w Anglii, z wymianą i wyważeniem zapłaciłem Ł 125 ~ 580 PLN. Z tym, że ja kupowałem jak to się mówi "na gwałt" ;) bo w piątek po południu złapałem na już prawie łysej D208 gumę, a na sobotę byłem ustawiony na latanie. Normalnie można ją dostać za Ł 100 - 110 (opona plus przekładka i wyważenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dla mnie nadeszła pora na wymianę opon i nawet trochę kasy się znalazło, tak więc po lekturze paru tematów o oponach zdecydowałem się na Pirelli Diablo Strada (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=1401033816), bo i do stylu jazdy i cenowo mi jak najbardziej pasują. Niestety z dostępnych rozmiarówek najbliższa wymiarom standardowym to 120/70/17+180/55/17 (lub 150/70/17). Standardowe wymiary do B6 z tego co mi wiadomo to 120/60/17+160/60/17 i teraz się zastanawiam... Po pierwsze nie wiem czy przód podejdzie i czy brać 180 (jak się będzie na nim jeździło?), czy może lepiej szukać 160 lub 170...

Jest jeszcze druga alternatywa czyli także Pirelli Diablo, ale już nie Strada (http://moto.allegro.pl/opony-pirelli-diablo-120-60-17-160-60-17-yamaha-i1384379451.html), które są w odpowiednich wymiarach. I tu także mam wątpliwości, bo z opisu wyciągnąłem wrażenie, że są one bardziej sportowe, a co za tym idzie szybciej się zetrą (choć może to moje mylne wrażenie?). A ja osobiście wolałbym coś bardziej wytrzymałego (turystycznego) jeśli mam już wybierać...

 

Co wy na to? Jakieś podpowiedzi?

Edytowane przez Doomsayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doom w Twoim roczniku to nie 120/60/17+160/60/17 jest standardem, tylko 110/70/17 + 150/70/17 ;) Najbliższe więc tym wymiarom to 120/70/17 + 160/60/17. Do do innych wymiarów, to TU masz przelicznik zamienników. DiabloStrada to chyba najlepszy wybór jakości za taką cene. Zmiana 110 na 120 jak najbardziej. Ja tylną wziąłem 170, bo ma najwięcej zwolenników. Już przy zmianie ze 150 na 170 poczujesz przepaść :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja będę teraz miał w konfiguracji 120/160. Miałem w zeszłym sezonie 110/160 :) bo tylko tył zmieniłem i nie było źle, ale tym razem cały zestaw i taki jak pisałem wcześniej. Może następnym razem skosztuję 170 z tyłu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I unikać 180,190 ! Lepiej kupić węższą i moto jakoś się prowadzi, niż za szeroką i potem marudzić na forum :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ew. różnica w profilu czyli np. 160/60/17 zamiast 170/70/17 do 120/70/17 nie robiłaby różnicy w tym zestawie? Czy lepiej się trzymać tego samego profilu w obydwu oponach? Pytam, bo nie wiem jakie będą na stanie i wolę wiedzieć. Wojt, jaki profil tej 170 ty masz?

Edytowane przez Doomsayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ew. różnica w profilu czyli np. 160/60/17 zamiast 170/70/17 do 120/70/17 nie robiłaby różnicy w tym zestawie? Czy lepiej się trzymać tego samego profilu w obydwu oponach? Pytam, bo nie wiem jakie będą na stanie i wolę wiedzieć. Wojt, jaki profil tej 170 ty masz?

 

Proponuję odwiedzić ten wątek link

 

a jakieś opinie o Shinko mogę prosić? :)

 

link do starego forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I unikać 180,190 ! Lepiej kupić węższą i moto jakoś się prowadzi, niż za szeroką i potem marudzić na forum :P

 

Ja tam nie marudzę na forum a własnie mam przód 120, tył 180 :rolleyes: Nie wiem jak moto by chodziło w kapciach o mniejszym romiarze, ale wizualnie 180 pieknie wygląda B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.