Skocz do zawartości

Gość Lokus
 Share

Jakie opony do Bandita?  

571 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam opon marki:

    • Avon
      4
    • Bridgestone
      96
    • Continental
      33
    • Dunlop
      58
    • Heidenau
      5
    • Maxxis
      8
    • Metzeler
      93
    • Michelin
      201
    • Pirelli
      151
    • innej marki
      5
  2. 2. Opony kupuję:

    • Nowe - ze świeżym DOT-em
      453
    • Nieużywane - leżakowane
      90
    • Używane - z różnych źródeł
      59
    • Używane - potorowe
      3
  3. 3. Do Bandita 600 / 650 mam opony w rozmiarze:

    • Przód: 110 / 70 - 17
      53
    • Przód: 120 / 60 - 17
      191
    • Przód 120 / 70 - 17
      132
    • Tył: 150 / 70 - 17
      49
    • Tył: 160 / 60 - 17
      273
    • Tył: 170 / 60 - 17
      38
    • Tył: 180 / 55 - 17
      33
    • Mam Bandita 1200 / 1250 i opony: przód 120 / 70-17 i tył 180/55-17
      149
    • Inny motocykl lub inne rozmiary
      37
  4. 4. W moim motocyklu mam:

    • Tą samą markę i model opony na przód i tył.
      451
    • Inną oponę na przód, inną na tył.
      119


Rekomendowane odpowiedzi

[EDIT: TEN TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA RÓŻNYCH WĄTKÓW O OPONACH. Posty w temacie ułożone są w porządku chronologicznym.]

W powyższym temacie można się dowiedzieć o oponach stosowanych w naszych motocyklach. Małą podpowiedzią jest również zamieszczona ankieta.

Moderator
Krzysztof.
-----------


Planuje kupić nowy komplet na dniach, w normalnych rozmiarach jak fabryka podała czyli 120/60/17 i 160/60/17 tylko nie wiem jakie i mam mały dylemat. Poprzedni sezon przejeździłem na Bridgestonach Battlax BT 010 i BT 020 i byłem całkiem zadowolony - bo nie zaliczyłem żadnej gleby 😜 no może prócz jednej ale to się nie liczy smile.gif Moja wiedza na temat opon motocyklowych jest znikoma a nie chciałbym się wpakować w jakąś kiepską gumę dlatego piszcie co polecacie. Słyszałem, że Pirelki Angel ST są miodas ale niestety przód nie wyszedł inny jak 120/70 a ja nie chce poprawiać fabryki. Normalnie pewnie kupiłbym te same co miałem bo w sumie jestem z nich zadowolony, jakiś większych uślizgów nie miałem a zdarzyło mi się kilka razy awaryjnie hamować ale mój mechanior twierdzi że to nie jest dobra opona, że dosyć twarda itp wiadomo, że zawsze znajdzie się lepsza ale jestem ciekaw jaką wy optymalną oponę polecacie...a jakie zdecydowanie nie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tyle to komplet Pilotów ROadów 2, Z6, czy np. Diablo Corsa III (wiem, wiem - Tomek ma złe wspomnienia) - do wyboru do koloru. Jak jeździsz? I gdzie jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na motobajzlu w Łodzi komplet nowych Pilot Roadów II z 2009 wychaczyłem za 1050 (chyba nieźle co?)

Koleś ma byc w Warszawie 24.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noop tez piloty całkiem całkiem i niezła cena...a jeżdżę bardzo różnie raz jak emeryt a raz agresywnie, trochę po mieście chociażby pozałatwiać sprawy (brak korków ]:-> ) trochę w trasie, różnie różniście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na motobajzlu w Łodzi komplet nowych Pilot Roadów II z 2009 wychaczyłem za 1050 (chyba nieźle co?)

Koleś ma byc w Warszawie 24.01

 

Dokladnie gosciu był w pozku i jak kojaze to on jest z Kłodzka - mam gdzies do niego namiary a laczuszki jak najbardziej ok.Tez sie nad nimi zastanawiam i biorę te nieszczęsne Tomkowe pod uwage też .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepszym wyjściem będą Pilot Roady 2 - starczą Ci na długo a do stylu jazdy, o którym mówisz też nadają się świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem Metzelera Roadtec Z6 Interact do swojego dziorka za niecałe 1100, niestety nic konstruktywnego o nich powiedzieć nie mogę, ale organoleptycznie są cool :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, jeszcze moje przyslowione 2 gr..

 

mez1.jpg

 

Metzeler 160/60/17 120/60/17 za 760 PLN

 

 

czy ...

 

cont.jpg

 

CONTINENTAL ROAD ATTACK 170/60/17 120/70/17 za 1075

 

 

pomozecie???? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta i ta dobra guma

meltezer bardziej turystyczna - trwalsza

continental bardziej sportowa - napewno mniejszy przebieg większa pewność

 

ale czemu tak wymyślasz z rozmiarami

jedno i drugi kupić takie jakie jest standard w bandcie

Edytowane przez Mateusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym brał conti - może mniej trwałe, ale większa frajda z jazdy - no i 170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te Metzelery nie są dwumieszankowe to bierz Continentale.

Ja wylatałem 2 komplety na B12S (ale SportAttack) a do B-Kinga ich nie wziałem tylko dlatego, że niestety nie robią rozmiaru 200 na tył

Na tych SportAttack, ktore teoretycznie są bardziej miękkie od RoadAttack zrobiłem ok.8500km

 

czyli 2:1 dla Conti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie conti...w chwili obecnej mam wlasnie takie cos zalozone i jestem naprawde zaskoczony jak to sie fajnie klei asfaltu

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam zamiar kupić sobie nowe opony tylko mam problem z wybraniem modelu ,mam do wydania 1200 zł .

Na orginalnych bridgestone bt 20 nakręciłem 12,5 tys. i zrobił się na tylniej kwadrat , teraz chciałbym troszke miększe .

 

 

http://cgi.ebay.pl/120-60ZR17-W55-160-60ZR17-W69-Dunlop-Qualifier_W0QQitemZ140295761596QQcmdZViewItemQQptZKraftrad_Reifen?hash=item20aa476ebc

 

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=879925219

 

Co myślicie o tych oponkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam zamiar kupić sobie nowe opony tylko mam problem z wybraniem modelu ,mam do wydania 1200 zł .

Na orginalnych bridgestone bt 20 nakręciłem 12,5 tys. i zrobił się na tylniej kwadrat , teraz chciałbym troszke miększe .

 

 

http://cgi.ebay.pl/1...=item20aa476ebc

 

http://aukcjewp.wp.p...?item=879925219

 

Co myślicie o tych oponkach ?

 

Odnośnie tego Dunlopa to bym poszukał raczej modelu Qualifier II który wyszedł już w maju 2009.

To co widzisz na aukcji to model który już nie jest w produkcji więc powinien kosztować 800 zeta za komplet maxxx.

Model Qualifier II (z racji, że Dunlop rzadko zmienia modele) dostał sporo ulepszeń w tym tylną oponę dwumieszankową

a jego cena u nas to ok 250E czyli mniej więcej tyle co ten link do starego modelu :)

Ogólnie guma jest bardzo dobra i na pewno wybrałbym ją zamiast Z6 którą poleciłbym jedynie do turystki w dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja decyduje się na pilot road 2 i zobaczymy jak to bedzie... ;p a jak będzie źle to będzie na kogo zwalić bo polecił je qnerk :D

Edytowane przez Lokus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja zamawiam continentale,

JackRM,Qnerk i Wojtecki po stówie dla mnie, bo droższe od M :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja decyduje się na pilot road 2 i zobaczymy jak to bedzie... ;p a jak będzie źle to będzie na kogo zwalić bo polecił je qnerk :D

źle na pewno nie będzie bo to bardzo dobra opona.

 

Ale jak już miliard razy mówiono: to od Twojego stylu jazdy zależy czy opona jest dobra dla Ciebie.

Jeśli robisz głownie (70-80% przebiegu) trasy turystyczne, ale czasem od weekendu z dresami na plastikach na kolanie chcesz po winklach polatać to jest to guma właśnie dla Ciebie bo jest dwumieszankowa (środek twardy, boki miękkie) więc na trasach nie zrobi się tak szybko kwadratowa jak guma do miejskiego lansu czy na tor. Jak wiadomo każdy kij ma dwa końce więc przez twardy środek opona traci niestety dość znacząco swą skuteczność przy hamowaniu na prostej zwłaszcza przy nie dociążonym motocyklu w pojednynkę i przy ostrym ruszaniu z miejsca. Michelin PR2 CT nie lubi też hamowania na prostej mokrej drodze przy w/w warunkach.

Continentale wyżej omawiane są bardziej miękkie więc hamuja znacznie lepiej na prostej, o przyspieszaniu nie wspomnę.Ale i szybciej się "skończą". Zakładać je do turystyki nie ma sensu z w/w powodów. Conti RoadAttack szybciej się skończy od PR2 CT w sensie przejechanych kilometrów ale na pewno w mieście da więcej pewności siebie i tzw. "marginesu bezpieczeństwa" przy różnych naszych "przegięciach" na ulicy :)

Dlatego zanim zdecydujesz się na zakup opony to najpierw zastanów się co będziesz robił z motocyklem przez najbliższy sezon.

Jakbym na Twoim miejscu planował wypad w Europę to wziąłbym Micheliny PR 2CT a nie Continentale.

Ale jeśli nie planujesz tras pow. 1500km to bierz Continentale, zresztą tańsze będą od Michałków.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejaki zbyhu (kto bywa na fm lub na fsm będzie pewnie kojarzył typka:) ) polecał Pirelli Diablo. Można je wyhaczyć za około 800 PLN. Z jego opisów wynika, że to całkiem fajna alternatywa do metz z1 i innych tanich opon.

 

PZDR

makzel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item872104242_opona_160_60_17_maxxis_160_60_17_supermaxx.html a co powiecie o tym ? Z Testów wynika że fajna guma za małą kase, ale czy ktoś to testował już ? Bo potrzeba mi nowych opon a niestety nie dysponuje duzym funduszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to ludzie sobie chwalą te gumy - z drugiej strony wolałbym za tą cenę 2-3 używki dobrej klasy (max 2 lata).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.